رییس کمیته داوری فدراسیون والیبال بر استفاده از سیستم های جدید در امر قضاوت و امور فنی مسابقات تاکید کرد .

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، با توجه به حضور تیم ملی والیبال ایران در بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ جهانی، دوره تئوری منشیگری الکترونیک به مدت دو روز توسط کمیته آموزش فدراسیون والیبال با همکاری کمیته داوری برگزار شد که 10 خانم و هشت آقا در این دوره شرکت کردند.
 نرم افزار این سیستم نیز از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای ایران ارسال و در کلاس های تئوری از آن استفاده شد.
 
قرار است تا مسابقه تیم ملی والیبال ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی دو جلسه نیز آموزش عملی این سیستم برگزار شود تا منشی ها به صورت کامل کار با این سیستم را آموزش ببیند.
رییس کمیته داوری فدراسیون والیبال در تشریح محاسن این سیستم، گفت: یکی از ویژگی های این سیستم استفاده از اینترنت برای ارائه اطلاعات بازی و نتایج به صورت همزمان با بازی در لیگ جهانی است.
امیدوار حاتمی تصریح کرد: همچنین این سیستم به صورت همزمان وضعیت بازی را بررسی می کند و اگر اشتباهی از سوی منشی ها و یا کادر فنی تیم ها صورت گیرد؛ هشدار می دهد و از بروز اشتباهات جلوگیری می کند.
وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: به عنوان مثال تعویض های غیر قانونی و یا اشتباه در جابجایی بازیکنان مانند لیبرو را این سیستم تشخیص و اعلام می کند.
رییس کمیته داوری فدراسیون والیبال با بیان اینکه یکی از مشکلات والیبال موضوع تعویض های استثنایی است، گفت: دو مورد اشتباه در باره این قانون در لیگ برتر والیبال سال گذشته ایران داشتیم که این سیستم زمان دقیق این تعویض و شرایط آن را اعلام می کند.
حاتمی در پایان به امکان استفاده از این سیستم در لیگ برتر سال آینده اشاره کرد و تاکید کرد: منشیگری الکترونیک می توان به مربیان نیز کمک کند و از اشتباهات مربیان در زمین در مورد منطقه بازیکنان و به منطقه جلو رفتند آنان هشدار دهد.

 

برچسب ها: امیدوار ، حاتمی ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار