مشتاقی، روانشناس در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: عذرخواهی کردن عملی است که می توان کودک را متوجه اشتباهش کرد و یا وادار به اقرار عذرخواهی کرد.
وی عنوان کرد: برای اینکه کودک بتواند در مواقع اشتباه کردن به صورت واقعی اقرار به اشتباه کند و عذر خواهی کند باید چهار مسئله را به کودک ياد دهيم.
وی خاطر نشان کرد: با بررسی عملکرد کودک به ارزیابی عملکرد کودک در مرحله دوم می رسیم و کار و عمل اشتباه کودک را ارزیابی می کنیم و به کودک می فهمانیم که کارش اشتباه بوده است.
وی افزود: در مرحله سوم پذیرش اشتباه از جانب کودک است که در آخر به ارائه الگوهایی جهت بهبود عملکرد کودک شود و به جای پرسش از کودک که چرا این کار را کردی؟ بپرسيد چطور شد این کار اشتباه را کردی؟
وی تصریح کرد: اصرار به عذر خواهی کردن در کودکان باید منبعی کنترل شده داشته باشد تا به تغییر رفتار، کودک به عذر خواهی برسد.