هزاران بحريني ديروز در غرب منامه تجمع و با بازداشت‌شدگان سياسي در زندانهاي رژيم آل خليفه ابراز همبستگي و از آنها دفاع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ بحريني ها ميدان حريّه واقع در غرب منامه را براي اجراي تحصن تجمع گسترده خود انتخاب و با بازداشتهاي مستبدانه معترضان مخالفت کردند. بيش از 5500 بحريني از ابتداي اعتراضات در بحرين زنداني شده اند. زنان و کودکان و افراد سالمند طعم تلخ شکنجه را توسط پليس چشيده اند.

هادي موسوي مسئول آزاديها و حقوق بشر در جمعيت  اسلامي وفاق ملي بحرين گفت :علي سعد ، دو چشم خود را در زندان از دست  داده است. او را زنداني کردند و به شدت ضرب و شتم کردند و به گفته اند گوشهايت را نيز کر خواهيم کرد همچنانکه چشمانت را کور کرديم. من از مسئولاني که شب و روز از بحرين سخن مي گويند حقوق بشر در آن رعايت مي شود .  اين بحرين است . همه مسئولان  مي دانند که زندانهاي بحرين به محل شکنجه و انتقام از معترضان با سياستهاي دولت تبديل شده است .

جعفر کاظم از رهبران تجمع دموکراتيک ملي از راهکارهاي ا منيتي انتقاد کرد .وي گفت : حکومت همچنان راهکارهاي امنيتي را در پيش گرفته است. بازداشتهاي و محاکمه هاي ظالمانه و متهم کردن فعالان انديشه و اخراج از کار ادامه دارد. اخراجها بر خلاف حقوق بشر و تعهدات دولت و بر خلاف قانون کار و خدمات مدني است همچنين بر خلاف پيمان بين المللي درخصوص حقوق مدني و سياسي و اقتصادي و فرهنگي است.در اين تجمع شماري از رهبران برجسته مخالف شرکت کرده بودند.

برچسب ها: بحرین ، زندان ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار