ارزش واردات استان چهارمحال و بختیاری، پس از حدود یکسال روند کاهشی، در دوماه امسال به رشد کم سابقه 304 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید.

مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری، دلیل افزایش ارزش واردات این استان را حل مشکلات بین المللی و بانکی شرکت پتروشیمی شهرستان لردگان عنوان کرد و گفت: از 9 میلیون و 983 هزار دلار واردات استان چهارمحال و بختیاری در دو ماهه نخست امسال حدود هفت میلیون دلار آن متعلق به واردات تجهیزات شرکت پتروشیمی شهرستان لردگان است.
حمید خبیر افزود: واردات قطعات و تجهیزات شرکت های برفاب، پاک پی و شرکت خاک نسوز مهرگداز و واردات بخشی از برنج مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار نیز از دیگر دلایل افزایش میزان واردات طی این مدت است.
وی اظهار داشت: درفروردین و اردیبهشت ماه امسال 935 تن کالا وارد استان چهارمحال و بختیاری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 304 درصد رشد و از لحاظ وزن 45 درصد کاهش داشته است.
خبیر، میزان صادرات دوماهه نخست امسال را بیش از 109هزار و 993 تن به ارزش 43 میلیون و 678 هزار دلار عنوان کرد و گفت: صادرات استان چهارمحال و بختیاری از نظرارزش 50 درصد و از نظر وزن 115 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری، در ارتباط با دلیل افزایش صادرات در شرایط بحرانی کنونی و با وجود اعمال عوارض صادراتی تصریح کرد: سال گذشته با تلاش مسئولان استانی بخشی از شرکت های واسطه ای صادر کننده قطعات و ماشین آلات کشاورزی در استان های همجوار در استان چهارمحال و بختیاری مستقر شد.
وی افزود: با صادرات تولیدات این شرکت ها در سال جاری میزان صادرات استان رشد چند برابری یافت.
خبیر، لوازم خانگی، سیمان، ماشین آلات کشاورزی، لوله و تجهیزات، کابل و لوازم مربوطه، کاشی و سرامیک، بادام، لبنیات، موکت و سیلندر گاز را به ترتیب مهم ترین اقلام صادراتی استان چهارمحال و بختیاری در دوماهه نخست امسال برشمرد.
مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ترکیه صادر شده است./س
برچسب ها: ارزش ، واردات ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.