يك كارشناس سياست خارجي با اشاره به انفجارهاي اخير عراق، گفت: تروريست‌ها با تمام توان وارد شکاف فرقه‌اي در عراق شده و هدفي جز دامن‌زدن به بي‌ثباتي در اين کشور ندارند، بنابراين نيروها و نهادهايي که در تامين امنيت نقش دارند، بايد تلاش کنند از شدت اين درگيري‌ها بکاهند.

" محمد عبدالله‌زاده"  در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انفجارهاي اخير عراق گفت: پس از روي کارآمدن دولت مالکي، گروه‌هايي از خارج از کشور عراق با افزايش درگيري‌هاي فرقه‌اي درصدد دامن‌زدن و تفرقه‌افکني بين شيعه و سني برآمدند.

وي ادامه داد: از آنجايي که ثبات در عراق در ثبات منطقه تاثيرگذار بوده، بدون شک تروريست‌هايي که بر عراق تسلط دارند، در ناآرامي‌ها و انفجارهاي صورت گرفته نقش محوري دارند.

عبدالله‌زاده تصريح کرد: تلاش براي ايجاد شکاف در درگيري‌هاي فرقه‌اي در دستور کار تروريست‌ها و قدرت‌هاي حامي آنها قرار دارد، بنابراين لزوم هوشياري مردم و توجه بيشتر دولت و سيستم اطلاعاتي براي ايجاد امنيت در کشور بيش از پيش ضروري به نظر مي‌رسد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: تروريست‌ها با تمام توان وارد شکاف فرقه‌اي در عراق شده و هدفي جز دامن‌زدن به بي‌ثباتي در اين کشور ندارند، بنابراين نيروها و نهادهايي که در تامين امنيت نقش دارند، بايد تلاش کنند از شدت اين درگيري‌ها بکاهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تروریست ، عراق ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار