شهرستان نیر با داشتن مواهب طبیعی ، تنوع آب و هوایی ، رودخانه های پرآب ، چشمه ساران پرشمار ، دشت و دمن های پوشیده از لاله زار و باغات پر از گل ظرفیت بالقوه ای است برای توسعه صنعت نبورداری دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علاوه بر طبیعت متنوع از درختچه ها ، بوته ها و گونه های درختی وجود بیش از چند هزار گونه گیاهی شناسایی شده در مناطق کوهستانی این شهرستان بر کیفیت طعم عسل این منطقه افزوده است.

وجود طبیعت مملو از گل و شکوفه ، بهار مفرح مناطق گرمسیری و طبیعت شهرستان نیر سرسبز بویژه درفصل تابستان به بستر مطلوبی برای حرفه شیرین تولید عسل در این استان زیبا و چهار فصل تبدیل شده است.

مناطق مستعد تولید عسل شهرستان نیر از مهم ترین مناطق استان اردبیل است که در فصل گرما پذیرای شمار زیادی کندوی عسل بهره برداران بومی و حتی کندوهای عسل میهمان از استان های شمال کشور است.

وجود مراتع پراز گل و شکوفه ، رویش انواع درختان ودرختچه های پر از شکوفه مستعد زیستگاه عسل و چشمه ساران جاری کام بسیاری از فعالان عرصه تولید عسل را از بستر مطلوب برای این حرفه شیرین کرده است.

زنبورداری حرفه ای است که در عین نیاز به سرمایه گذاری اندک تولید خوبی را برای فعالان این عرصه به همراه دارد تاجایی که برخی کشاورزان هر کیلوگرم عسل مرغوب را بیش از هشت هزار ریال به فرش می رسانند.

از دیگر مزایای این حرفه قرار گرفتن و جریان داشتن این چرخه تولید در کنار دیگر مشاغل کشاورزی نظیر دامداری ، باغداری و دیگر مشاغل زیربخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: 31 هزار کندوی زنبور عسل توسط 91 زنبوردار از استان های گیلان و اردبیل به مناطق مختلف این شهرستان انتقال یافته است.

فیروز فولادی پیش بینی کرد امسال حدود 790 تن عسل در این شهرستان تولید شود.

وی ارزش هر کیلوگرم عسل تولیدی این شهرستان را بین 80 هزار تا 85 هزار ریال ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: برداشت عسل بهاره در شهرستان نیر امسال از 20 تیر آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم برداشت عسل نیز از اواخر شهریور تا پایان آذر (عسل پاییزه) انجام خواهد شد.


فولادی در ادامه اظهار کرد: بخشی از عسل استخراجی در این شهرستان به استان های همجوار و کشور جمهوری آذربایجان صادر می شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، پرورش ، زنبور ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.