در خشونت هاي پراکنده اي که روز شنبه در شهرهاي مختلف عراق رخ داد 4 نفر از جمله 2 افسر بلندپايه ارتش کشته و 10 نفر ديگر زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا  ، يک منبع در پليس عراق به خبرگزاري شين هوا گفت:  افراد مسلح ناشناس در حالي که سوار بر يک دستگاه خودرو غير نظامي بودند به سوي سرتيپ احمد ابراهيم افسر بلندپايه وزارت دفاع و يکي از همراهانش در بازار  باب السراي  در مرکز موصل در چهارصد کيلومتري شمال بغداد تيراندازي کردند و بعد از کشتن آنان از محل حادثه گريختند.
اين منبع افزود يک گروه مسلح ناشناس نيز شنبه شب با استفاده از سلاح مجهز به صدا خفه کن به سوي يک افسر ارتش عراق نزديک خانه اش در منطقه  حي الشهدا  در جنوب فلوجه در پنجاه کيلومتري غرب بغداد تيراندازي کرد و وي را کشت.
به گفته اين منبع ، بر اثر انفجار بمب در مسير گشتي پليس عراق که شنبه شب در شمال موصل رخ داد يک نيروي پليس کشته و يک نفر ديگر زخمي شد.
همچنين اين منبع نجات اثيل النجيفي استاندار نينوا از توطئه ترور در غرب موصل مرکز اين استان جان سالم به در برد و در اين حادثه تروريستي به کسي آسيبي نرسيد.
گفته مي شود النجيفي سومين استاندار عراق است که ظرف هفتاد و دو ساعت گذشته از حادثه ترور جان سالم به در مي برد و پيشتر از آن احمد عبدالله عبدالجبوري استاندار استان صلاح الدين و قاسم الفهداوي استاندار الانبار از حادثه ترور جان سالم به در برده بودند.
بر اثر انفجار دو بمب در دو منطقه جداگانه در شهرک المقداديه در صد و بيست کيلومتري شمال شرق بغداد نه نفر زخمي شدند.









برچسب ها: بین الملل ، عراق ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار