معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران مسیر رشد را پرشتاب طی می کند و تحریم های غیرقانونی، روند توسعه و پیشرفت این صنعت ارزش آفرین را متوقف نمی کند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اين باره گفت : کارشناسان، متخصصان و صنعتگران فعال در صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان و دانش خود توانسته اند تحریم ها را بی اثر کنند و اکنون مسیر توسعه و پیشرفت این صنعت هموار شده است. 
 
 عبدالحسین بیات افزود: محصولات پتروشیمی ایران به ٥ قاره جهان صادر می شود و تقاضا برای فرآورده های پتروشیمی کشورمان به علت کیفیت و تنوع محصول در حال افزایش است و ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا  هیچ محدودیتی ندارد. 
 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در سال گذشته با وجود برخی مشکلات، محصولات پتروشیمی ایران به عنوان یکی از ارکان صادراتی کشور با صدور حدود ١٦ میلون تن محصول با ارزش حدود ١٢ میلیارد دلار توانست سهم قبل توجهی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهد. 
 
بیات افزود: برنامه ریزی های گسترده ای برای تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی انجام شده و امیدواریم با همکاری وزارت صنعت،معدن و تجارت و دیگر متولیان بتوانیم افزون بر تامین نیاز داخل،مازاد محصول را به خارج از کشور صادر کنیم و کشورمان با بازاریابی های مناسبی که انجام داده نگران تحریم های غیر قانونی اعمال شده نیست. 
 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: باید از اقتصاد تک محصولی فاصله گرفت و به عنوان یک راهبرد ملی، تمام متولیان با همکاری بیشتر، زمینه را برای رسیدن به این هدف آسان کنند و در صنعت پتروشیمی با تنوع تولید در سبد محصولات به دنیال ایجاد ارزش افزوده بیشتر هستیم. 
 
بیات با تاکید بر قطع خام فروشی و تبدیل منابع کشور به کالای نهایی، گفت: باید در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تا انتهای زنجیره حرکت و همه انواع محصولات را در کشور تولید کنیم. 
 
وی افزود: با نفت به عنوان یک ثروت خدادادی، باید بهترین برخورد را کرد و با تبدیل این ماده ارزشمند به صنایع تکمیلی، ضمن افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده بالاتر، در اشتغال زایی نیز سهیم بود تا مسیر توسعه اقتصادی کشور و رسیدن به اهداف پیش بینی شده در افق ١٤٠٤ نیز محقق شود. 
 
 معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که سرمایه گذاران داخلی و خارجی طرح های صنعت پتروشیمی ایران مورد حمایت وزارت نفت قرار خواهند گرفت گفت:سرمایه گذاران در پروژه ها و طرح های توسعه ای پتروشیمی از مشوق ها و حمایت های وزارت نفت بهره مند خواهند شد. 
 
بیات افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی که قصد سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی ایران را داشته باشند حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری و مساعدت با هدف توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت ارزش آفرین است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پتروشیمی ، نفت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار