نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، همکاری و تعامل مجلس و دولت را راهکار حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: تحقق اهداف توسعه استان چهارمحال و بختیاری به همکاری بین بخشی مسئولان نیاز دارد.

سید سعید زمانیان دهکردی، در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی افزود: در حوزه اقتصادی، دولت به واسطه دسترسی به امکانات بالقوه برای تأمین رشد اقتصادی و بهره مندی از ابزار قدرت لازم، مسئولیت اصلی تأمین امنیت اقتصادی را بر عهده دارد و باید همگام با مسئولیت ایجاد همگرایی و وحدت رویه سیاسی و قانونمند در راهبردهای اقتصادی و تجاری در سطح کلان کشور، توسعه امنیت اقتصادی را نیز پیگیری کند.
وی اظهار داشت: آسان سازی، فرایند خصوصی سازی، قوانین پولی و بانکی کشور، مالیات ها، امور گمرکی و ورود و خروج کالاها، جریان سرمایه و تضمین اصل و سود آن، قوانین و مقررات بیمه و تضمین خسارت های احتمالی در گرو تأمین امنیت اقتصادی با حاکمیت قانون و نظم اجتماعی و اقتصادی در جامعه و همسو شدن جهت گیری کلی سیاست های اقتصادی و تجاری با مسیر توسعه کشور میسر می شود.
زمانیان دهکردی تصریح کرد: وحدت مردم و مسئولان به معنای واقعی کلمه و تلاش و سیاستگذاری قانون گذاران و مجریان قانون در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی توسعه کشور از راه های حل مشکلات استان چهارمحال و بختیاری است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از توسعه سرمایه گذاری مولد به عنوان عامل اساسی در گسترش پیشرفت، عدالت و رفاه عمومی در کشور یاد کرد و گفت: همه دستگاه ها به ویژه دولت و مجلس در آسان سازی روند سرمایه گذاری در کشور و حمایت از تولید داخلی مسئول هستند و باید در این مسیر، راهکارهای عملی دلسوزان انقلاب به کار گرفته شود.
وی، با اشاره به مشکلات استان چهارمحال و بختیاری افزود: خدمات نظام جمهوری اسلامی در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب، قابل مقایسه نیست ولی با وجود سرمایه گذاری فراوان در این استان، مردم با مشکلات زیادی مواجهند.
زمانیان دهکردی، با اشاره به اهمیت ارتباط بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری با وزیران و مسئولان کشوری اظهار داشت: این ارتباط ، افزایش سهم استان چهارمحال و بختیاری از اعتبارات ملی در اجرای پروژه های استانی را به همراه دارد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق حماسه سیاسی نیاز به تعامل و وحدت همگانی مردم و مسئولان نیاز دارد.
امیر عباس سلطانی افزود: باید به خاطر منافع نظام از هرگونه تفرقه و خود رایی دوری شود و با وحدت و همکاری، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برای ایران محقق کنیم.
وی تاکید کرد: لازم است مدیران دستگاه های اجرایی استان، ارتباط خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ستادی در وزارتخانه ها بیشتر کنند تا از این طریق، بخشی از مشکلات مردم حل شده، روند توسعه استان بیشتر شود و نرخ بیکاری و افزایش سرمایه گذاری در استان چهارمحال و بختیاری نیز محقق شود.
سلطانی تصریح کرد: باید از روز مرگی به شدت پرهیز شود تا بستر لازم برای توسعه همه جانبه استان چهارمحال و بختیاری فراهم شود./س
برچسب ها: اهداف ، توسعه ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.