معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: در راستای توسعه شبکه‌های ارتباطی و حمایتی، 72 مرکز نیکوکاری محلات در استان کرمان دایر می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حمید کریمیان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان رابط و واسطه نیکوکاران و نیازمندان با رعایت حفظ عزت نفس و نیت خیر فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 48 طرح در حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی اجرا می‌شود، اظهار داشت: مجموع کمک‌های مردمی در سال گذشته در بخش‌های مختلف 261 میلیارد ریال بود که نسبت به سال 90 حدود 20 درصد رشد دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته دو میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی استان کرمان کمک جمع‌آوری شده است، افزود: یکی از اهداف توسعه مشارکت‌های مردمی، افزایش تعداد مشترکان طرح‌های مشارکتی است که باید در پایان برنامه پنجم به 880 هزار مشترک برسد.

وی گفت: افزایش شش برابری مشارکت‌های مردمی، افزایش چهار برابری حامیان، افزایش امدادیاران افتخاری و امکان‌سنجی و ایجاد بستر امداد محله در تمام محلات از دیگر اهداف توسعه مشارکت‌های مردمی است.

قائم‌ مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان تصریح کرد: شبکه‌های ارتباطی و حمایتی شامل مجموعه‌ای از نیروهای مردمی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی است که به صورت داوطلبانه برای جذب کمک‌های مردمی و ارائه خدمات به نیازمندان با کمیته امداد امام خمینی همکاری دارند.

کریمیان‌زاده خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح از تیر‌ماه سال‌جاری 36 مرکز نیکوکاری در شهرها راه‌اندازی می‌شود و 36 مرکز دیگر نیز طی شش ماه بعدی به آن‌ها افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه شبکه‌های ارتباطی و حمایتی 72 مرکز نیکوکاری محلات در استان کرمان تا پایان سال‌جاری دایر می‌شود، ادامه داد: در شهرها به ازای هر 10 هزار نفر و در روستاها به ازای هر یک‌هزار نفر یک مرکز نیکوکاری محلی راه‌اندازی می‌شود.

کریمیان‌زاده عنوان کرد: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار، طراحی، استقرار و مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با محوریت مسجد محله، برون‌سپاری و توسعه خدمات‌رسانی به محرومان، ایجاد همبستگی و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق از اهداف اجرای این طرح است.
برچسب ها: کرمان ، محلات ، نیکوکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.