رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه افزایش واردات علاوه بر خروج ارز و تغییر سبک زندگی مردم بیان کرد:میل به تجمل‌پرستی و اسراف باعث می‌شود تا درآمد خانواده‌ها جواب‌گوی هزینه‌های آنها نباشد که ماحصل آن افزایش اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده و تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده است‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان زهرا اخوان‌نسب خام‌فروشی منابع خدادادی را موجب خروج سرمایه‌های کشور و افزایش واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی دانست و افزود: اقتصاد نفت محور اقتصادی است که ما را از نبوغ و خلاقیت و بهره‌مندی از استعدادهای درخشان بی‌نصیب می‌سازد.

وی اضافه کرد: در سال حماسه اقتصادی حفظ و تقویت تولید می‌تواند با ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای توانمند و جوان، امید تازه‌ای در جامعه حکفرما کند.

اخوان‌ نسب ادامه داد: پرهیز از تصمیم‌گیری‌های عجولانه و زودگذر و نیز صدور بخشنامه‌های کوتاه‌مدت، بهره‌مندی از نظریات کارشناسان اقتصادی، جامع‌نگری از مشکلات حادث شده‌، اجرای صحیح قوانین و نظارت بر اجرای آنها از جمله کارهایی است که می‌تواند در رونق اقتصادی بسیار مؤثر باشد.

ویبا بیان اینکه در روزهای پایانی سال 1390 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با همکاری اتاق بازرگانی ایران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید،تاکید کرد: این قانون در واقع مقدمه‌ای بر حکمرانی شایسته و صحیح است.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی ایران افزود: در این قانون علاوه بر ارزش نهادن به تشکل‌های اقتصادی، ایجاد فضای مساعد کسب و کار با همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت پژوهش و تحقیق و نیز تاثیر مثبت تشکل‌های تخصصی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته است، گفت:تشکیل شورای گفت‌وگوی فی‌مابین دولت و بخش خصوصی برای بررسی مشکلات و معضلات صنعتگران، تولیدکنندگان و تمام فعالان اقتصادی از دیگر مزایای تصویب این قانون است.

اخوان‌ نسب با اشاره به اینکه ایجاد همگرایی فی‌مابین دولت، مجلس و بخش خصوصی به منظور بررسی مشکلات اقتصادی کشور در این قانون دیده شده است، تاکید کرد: اجرای به موقع قوانین، اعتمادسازی در جوامع کسب و کار، اعمال نظرات کارشناسی، حرکت یک‌پارچه سازمان‌ها و ارگان‌های تصمیم‌ساز، پرهیز از تصمیمات مکرر و متغیر از جمله زیرساخت‌های تشکیل‌دهنده یک اقتصاد سالم است.

وی با بیان اینکه مسیر اشتباه حرکت اقتصادی کنونی ما از راه اصلی منحرف و به بیراهه کشانده شده است، تاکید کرد: حرکتی جهادگونه و پرشور باید مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد بر این اساس شناخت ضعف‌ها و خلاءها و برنامه‌ریزی صحیح برای تحقق حماسه ضروری است.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بدیهی است عزم راسخ ملت شریف ایران و مسئولان، دشمن را در عرصه اقتصادی نیز مایوس مي كند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.