پنج نفر دیگر از اعضای گروهک تروریستی منافقین، موفق شدند تا از اردوگاه «لیبرتی» بغداد فرار و خود را به نیروهای امنیتی عراقی تسلیم کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از فارس، یک منبع آگاه در کمیته ناظر بر پرونده اردوگاه «لیبرتی» اعلام کرد که 5 نفر اعضای گروهک تروریستی منافقین، دو روز است که از این اردوگاه گریخته‌اند.

بر اساس این گزارش، «ارشد شکرزهی» و 3 نفر دیگر از اعضای این گروهک تروریستی موفق شده‌اند از لیبرتی خارج شوند و خود را به نیروهای امنیتی عراق تسلیم کنند. این افراد به دفتر سازمان ملل در بغداد منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر «حسن شعبانی» یکی دیگر از اعضای این گروهک، که اراکی است، پنجشنبه گذشته از لیبرتی گریخته است.

بر اساس گزارش‌های موجود، ده‌ها نفر از اعضای این گروهک تلاش دارند تا به شیوه‌های مختلف از لیبرتی بگریزند.

فرار از کمپ لیبرتی در حالی است که این کمپ شرایط استاندارد برای زندگی را دارد. نماینده سازمان ملل در امور عراق پیش از این شرایط و امکانات زندگی در کمپ لیبرتی را مطابق با استانداردهای بین‌المللی اعلام کرده بود. بر اساس گفته وی تمام امکانات لازم برای سکونت و اقامات در لیبرتی مهیاست.

فقدان آزادی و اختیار عمل اعضاء در خصوص تصمیم گیری درباره سرنوشت شان یکی از مهمترین عوامل فرار آنها از کمپ لیبرتی است. اعضاء فرقه مجاهدین خلق با اینکه با فشار نهادهای بین المللی از پادگان خوفناک اشرف به کمپ لیبرتی منتقل شدند اما هنوز هم عوامل فرقه تلاش می‌کنند شرایط خفقان و فضای بسته سابق را بر آنها اعمال کنند و مانع از ارتباط این افراد با جهان خارج شوند.

برچسب ها: لیبرتی ، منافقین ، فرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.