جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به برخی نامزدهاي انتخاباتي در نحوه بيان گفتمان‌ها و عبارات مطرح شده درباره مذاکره با آمريکا، بيانيه‌اي انتقادي منتشر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به برخی نامزدهاي انتخاباتي در نحوه بيان گفتمان‌ها و عبارات مطرح شده درباره مذاکره با آمريکا، بيانيه‌اي انتقادي منتشر کرد.

متن بيانيه بدين شرح است:

"ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را ‌که بر ‌این سه پایه استوار گردیده‌اند نابود کنیم؛ و نظام اسلام رسول الله(ص) را در جهان استکبار ترویج نماییم. و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود” امام خمینی

در این دوره از انتخابات همچون دوره‌های گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری عده‌ای کوته نظرانه برای کسب قدرت چوپ حراج به اصول انقلاب و خط قرمزهای انقلاب کرده‌اند و برای کسب کرسی قدرت از هر شعاری ولو برخلاف سیاستهای انقلابی جمهوری اسلامی باشد دریغ نمیکنند.

مدتی است که برخی از نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم، به خیال اینکه می‌توانند اقبال مردمی را به سوی خودشان جلب نمایند، دم از سازش، تنش‌زدایی و مذاکره با شیطان بزرگ می‌زنند و چنان وانمود می‌کنند که تمام گرفتاری‌ها و معظلات اقتصادی کشور، با کرنش در برابر زیاده خواهان و مستکبران حل می شود. و به راستی چه توهینی بزرگتر از این در حق مردمی است که در راه  اسلام عزیز و انقلاب حضرت روح الله(ره) از جان و مال و آسایش خویش گذشته اند؟ مردمی که بیش از سی سال است نان را به قیمت ذلّت نخریده و عزت را جز در لوای کلمه لااله الا الله جستجو نکرده است.

ما از این بزرگانی که داعیه شناخت مردم را  دارند می پرسیم که اگر این ملّت چون شما تب رابطه با آمریکا را داشتند، پس چرا قیام نمودند؟ و چرا هنوز فریاد «مرگ بر آمریکا» از لبانشان رخت بر نبسته است؟

پافشاری بر عدم مذاکره با آمریکا نه صرفا به پشتوانه یک احساس توخالی که برپایه استدلالات مبتنی بر اصول مکتبی اسلام ناب و نیز منافع ملی ما می‌باشد و مطمئنا افرادی که گمان می‌کنند با حرکت به سمت مذاکره با آمریکا می‌توانند منافع ملی‌مان را نیز حفظ کنند سخت در اشتباهند.

مبتنی بر نگاه اسلامی تا هنگامی که کشوری همچون آمریکا که سابقه خباثت‌هایش از حمایت از دیکتاتورها گرفته تا توطئه علیه ملت ایران واضح است از سابقه خود اعلام پشیمانی نکرده باشد و تغییر رویه خود را در عمل ثابت نکرده باشد مذاکره و صلح شکل گرفته غیر عادلانه و طبیعتا غیر اسلامی خواهد بود این در حالی است که نه تنها از اعمال گذشته خود عذرخواهی نکرده‌اند که هنوز نیز  از موضع بالا قصد اعمال نظراتشان را بر ایران را دارند.

در شرایط کنونی نیز آنچه مطمئنا موجب خواهد شد آمریکا میوه‌ی تهدیدها و تحریم‌های خود را بچیند نفس نشستن بر سر میز مذاکره فارغ از محتوای مذاکرات خواهد بود. مذاکره آنگونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند «یک تاکتیک آمریکائی و برای فریب‌ دادن افکار عمومی است» و میخواهند نشان دهند که «نظام جمهوری اسلامی با آنهمه سرس
برچسب ها: بیانیه ، عدالت ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار