بر اساس آمار های اعلام شده یک هفتم مردم کشور به بیماری های کلیوی مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، در مراسم بازدید خیران و برخی مسئولان استان از جمله نمایندگان زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از ساختمان در دست احداث مجتمع تخصصی، آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی انجمن کلیوی استان با بيان اين مطلب گفت: فشار خون یکی از فاکتورهای مهم در بروز بیماری‌های کلیوی است

سروری به شعار انتخاب شده توسط سازمان جهانی بهداشت برای سال‌جاری اشاره کرد و افزود: جدی بودن نقش فشار خون و عدم اطلاع اغلب مبتلایان از بیماری خود موجب انتخاب این شعار شده است.

وي فشار خون را یکی از فاکتورهای مهم در بروز بیماری‌های کلیوی دانست و ادامه داد: بین یک هفتم تا یک دهم از مردم ایران به این بیماری مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اقتصاد سلامت را در جهان کنونی مهم برشمرد و اضافه کرد: 80 درصد از اعتبارات سلامت کشور صرف عوارض ناشی از چهار بیماری فشار خون، قلبی عروقی، دیابت و دیالیز می‌شود.

سروری با اشاره به اينكه آمار ابتلا به چهار بیماری فشار خون، قلبی عروقی، دیابت و دیالیز 17 درصد افزایش یافته است ادامه داد: عدم تحرک و توجه به مباحث تغذیه زیستی از مهم‌ترین دلایل بروز چهار بیماری فشار خون، قلبی عروقی، دیابت و دیالیز است.

وي  میزان رشد بیماری کلیوی دیالیز غیر قابل برگشت در کشور را حدود 12 درصد دانست كه اين زنگ خطري برای مسئولان کشور مي باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم پرهیز از نگاه شعاری به حوزه سلامت تاکید و خاطر نشان كرد: براساس قانون پنجم توسعه کشور سهم مردم در تامین هزینه‌های درمان باید به 30 درصد کاهش پیدا می‌کرد./ب


 

برچسب ها: کلیوی ، رشد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.