امام جمعه موقت یاسوج با تسلیت 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: قیام خونین 15 خرداد نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) در عاشورای سال 61 هجری است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام سید ˈعلی صالح موسوی اعظمˈ در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: 50 سال قبل و در 15 خرداد 42 نخستین جرقه تشکیل حکومت اسلامی در ایران زده شد.
وی بیان کرد: در این روز عده ای به منظور ترویج احکام اسلام و با حمایت از امام خمینی (ره) علیه رژیم منحوس پهلوی قیام کردند.
موسوی اعظم اظهار کرد: به دلیل فرارسیدن پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد باید این میراث گرانبها به نحو ویژه ای در کهگیلویه و بویراحمد گرامی داشته شود و برنامه های آن نیز متفاوت از سال های گذشته باشد.
وی عنوان کرد: اموری از قبیل شهامت، شجاعت، علم، اخلاص و بصیرت امام خمینی (ره) موجب جاودانگی نهضت امام راحل (ره) شد.
موسوی اعظم بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اصولی از سوی متولیان امر برای اجرای باشکوه برنامه های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.
وی ابراز داشت: 14و 15 خرداد بهترین فرصت برای تبیین هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) در زمینه های مختلف و تشریح قیام خونین 15 خرداد برای قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان است.
موسوی اعظم افزود: از هفته آینده مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور 111 قاری و حافظ کلام وحی از 75 کشور اسلامی در تهران آغاز می شود و به مدت هفت روز نیز ادامه دارد.
وی گفت: در سال های اخیر قاریان کشور توانسته اند در رشته های قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن مقام های قابل توجهی در مسابقات بین المللی کسب کنند./س
برچسب ها: قیام ، عاشورا ، خرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.