دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر اسلامی شدن علوم انسانی تاکید فرموده‌اند گفت: این دغدغه رهبری در شعر هم باید رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد علی مجاهدی با بیان اینکه دبیری این مرکز بار بسیار سنگینی را بر دوش او گذاشته است اظهار کرد: از اینکه این حکم را از دست آیت‌الله نوری همدانی دریافت می‌کنم بسیار خوشحالم.

وی افزود: در این مسیر سه محور اساسی را پیش‌بینی کرده و در نظر داریم آنها را پیگیری کنم؛ نخست پژوهش در شعر و ادب آیینی است که هنوز کار چندانی در این زمینه انجام نشده است.

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر اسلامی شدن علوم انسانی تاکید فرموده‌اند خاطرنشان کرد: این دغدغه رهبری در شعر هم باید رعایت شود زیرا اشعار از دو حالت بیرون نیستند یا غنایی هستند یا نیستند.

وی با تاکید بر پژوهش در زمینه شعر آیینی و دیگر انواع نظم عنوان داشت: باید شاعرانی را تربیت کنیم که در حوزه اسلام و علوم انسانی اسلامی شعر بسرایند.

مجاهدی با بیان اینکه 75 درصد اشعار فارسی دارای زمینه‌های دینی و آیینی هستند گفت: علاوه بر پژوهش در این حوزه نیازمند آموزش جدی و صحیح هم هستیم و در این عرصه باید نظارت دقیقی بر چاپ کتاب‌های شعر صورت گیرد./س

برچسب ها: قم ، اسلام ، حوزه شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.