استاندار خراسان شمالی گفت: حضور باشکوه در انتخابات پیش رو باعث خواهد شد تا باردیگر توطئه دشمنان علیه کشور خنثی شود.

  به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، محمود احمدی بیغش  در جلسه شورای اداری استان در روستای دارالشهدا (چخماقلو) بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان، افزودوی مهم ترین خدمات دولت در استان را اجرایی شدن طرح بزرگ راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان برشمرد و افزود: اولویت نخست اجرای طرح مزبور، ایجاد راه آهن مشهد - بجنورد است و کار اجرایی آن به طول 25 کیلومتر از بجنورد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از سال قبل آغاز شده است.

وی گفت: امسال نیز با مشارکت آستان قدس رضوی و یک شرکت خارجی کار اجرایی طرح مزبور، شتاب خواهد گرفت.

استاندار خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح مطالعه راه آهن بجنورد - گرگان در سال جاری خبر داد و افزود: عملیات اجرایی طرح مزبور نیز امسال آغاز خواهد شد.

وی گفت: زمان اجرای طرح راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان، سه تا چهار سال پیش بینی شده است و خراسان شمالی را به شبکه ریلی کشور متصل می کند.

احمدی بیغش، آبرسانی به شهر بجنورد از سد شیرین دره واقع در شهرستان مانه و سملقان را از دیگر طرح های مهم در دست اجرا دولت برشمرد و گفت: در این مرحله، 70 درصد از جمعیت 200 هزار نفری بجنورد از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی افزود: به برکت سفر رهبری به استان، اکنون بخش زیادی از مطالبه پیمانکار اجرای طرح آبرسانی به شهر بجنورد پرداخت شده است.

استاندار خراسان شمالی به تصویب راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای استان اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان به زودی طی آیینی ویژه با حضور مسوولان کشوری اجرایی خواهد شد.

وی تشکیل شهرستان راز و جرگلان را از دیگر خدمات دولت احمدی نژاد در این استان برشمرد و افزود: در سال جاری مجوز استخدام برای ادارات این شهرستان تازه تاسیس به تعداد 100 نفر تصویب شده است.

وی گفت: همچنین دستگاه های دولتی استان موظف هستند 3/10 درصد از اعتبارات عمرانی سال 92 خود را به شهرستان تازه تاسیس راز و جرگلان اختصاص دهند.

احمدی بیغش در خصوص اجرای طرح های مهر ماندگار در خراسان شمالی نیز افزود: در این استان 32 طرح بزرگ در قالب طرح مهر ماندگار در دست اجراست و تاپایان دولت دهم بیشتر این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.