طبق قانون پنجم توسعه حمایت از انجمن‌های دولتی و علمی از وظایف دولت است اما شاهد حمایت‌های چشمگیری در این عرصه نبوده ایم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، بهزاد قره یاضی‌ ‌رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران افزود: حمایت از انجمن‌های علمی و بهره‌گیری از سرمایه‌های فکری و نرم‌افزاری می‌تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی اقتصادی کشور محسوب شود اما متاسفانه مدیران میانی در این عرصه کارشکنی‌ می کنند و کشور از برخی فناوری‌ها محروم می‌ماند.

وی در ادامه گفت: فناوری همراهی برخی از مدیران میانی عامل عقب‌ نگهداشتن کشور در تولید می‌شود و نکته مهم این است پژوهشگران با تولید محصولات ترا‌ریخته برنج، چغندر‌ قند، توتون فعالیت انجام می‌دهد اما مدیران چه؟

 قره‌ یاضی گفت: حمایتهای مادی و معنوی مدیران میانی به انجمن‌های علمی مصوب نیست چرا که مدیران با دریافت اعتبارات میلیاردی آنچنان که باید انجمن‌ها را در جهت پیشبرد اهداف علمی و در نهایت ارتقاء کشور رهنمون نکرده اند و این انجمن‌ها دست خالی و تنها با همت خود مشغول به فعالیت هستند.

قره‌یاضی كه از محققان کشور در عرصه تولید محصولات تراریخته‌ است گفت: هدف اصلی ما پیروی از فرمايشات رهبری و ارتقاء توانمندی اقتصادی کشور است و امیدواریم همگان به معنای واقعی بر این امر واقف شوند و نقش تولید داخلی را نادیده نگیرند تا شاهد ارتقاء تعامل علم ، عمل و سرافرازی کشور باشیم./ع2
برچسب ها: انجمن ، علمی ، پژوهشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار