ضعف خدمات رسانی و زیر ساخت های داخلی در مقابل علاقمندی گردشگران به اماکن تاریخی و فرهنگی کشور قرار گرفته، چرا که هنوز خدمات گردشگري به حد استاندارد نرسيده قیمت ها افزایش یافته است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهيم پور فرج دبير جامعه تورگردانان ايران با اشاره به رشد آمار گردشگری داخلی در سایه افزایش نرخ ارز، گفت: افزایش۴۰ درصدی گردشگري داخلي در طی نوروز 92، خدمات رسانی به مسافران را به چالش کشید ولی این افزايش آمار سفر، موجب افت کيفيت خدمات نشد.

دبير جامعه تورگردانان ايران، افزايش قيمت ارز را زمینه ساز رقابت با کشورهاي منطقه در عرصه گردشگري دانست و افزود: در فصل بهار تورهاي ورودي به کشور ۳۵ درصد افزايش داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس تلاش های صورت گرفته طي 2 سال گذشته در راستای افزايش ورود تورهاي چين به ايران در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش صد در صدي آمار ورود گردشگر مواجه شديم.

پورفرج با اشاره به افزايش همکاري ايران و مصر در زمينه تبادل تورهاي گردشگري و اظهار داشت: همگام با حضور 60 آژانس مسافرتی و 20 انجمن پزشکی ایرانی در کشور مصر در ۳۱ خرداد ماه 92 ، بر اساس قرارداد همکاري گردشگري میان دو کشور چرخه ورود تورهاي مصري به کشور تداوم خواهد یافت.

دبیر جامعه تورگردانان ايران با بیان به اینکه ضعف خدمات رسانی و زیر ساخت های داخلی در مقابل علاقمندی گردشگران خارجی به اماکن تاریخی و فرهنگی کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: با وجود اشتیاق گردشگران خارجی برای بازدی از اماکن تاریخی و فرهنگی، ضعف خدمات رسانی و امکانات داخلی موجبات نارضایتی این گردشگران را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به نارضایتی گردشگران خارجی از سیستم های حمل و نقل و هتل های کشور، خاطر نشان کرد: هنوز خدمات ما به حد استاندارد نرسيده و بایستی خدمات گردشگري به تناسب افزايش قيمت ها ارتقاء يابد. 

پورفرج در پایان با اشاره به طراحی بروشور های براي آشناسازی هر چه بيشتر مردم با استان هاي مختلف از توزیع این اقلام تا پایان خرداد ماه 92 خبرداد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار