پزشکان به برخی اشتباهات متداول در زمینه بارداری که مردم آنها را به غلط انجام می دهند پاسخ داده اند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ اولین تصور اشتباه این است که زن باردار باید 2 برابر یک فرد عادی غذا بخورد که انجام این کار باعث چاقی بیش از حد و بالا رفتن احتمال ریسک گرفتن دیابت بارداری می شود و فایده خاصی برای مادر و جنین ندارد.

از دیگر اشتباهات متداول که زنان باردار به آن اعتقاد دارند این است که باید هنگام خوابیدن تنها بر سمت چپ پهلوی خود بخوابند که پزشکان با بررسی و آزمایش  متوجه شده اند هیچ تفاوتی در خوابیدن به سمت چپ یا راست برای مادر و جنین وجود ندارد و تنها خوابیدن طولانی مدت به یک طرف باعث کوفتگی و خستگی عضلات و استخوان ها می شود.

 از دیگر باورهای غلط این است که اگر زن باردار پیاده روی زیاد به ویژه در هفته های آخر بارداری  انجام دهد نوزاد راحت تر دنیا می آید که باز پزشکان با بررسی بر روی مادران باردار و شرایط به دنیا آمدن کودک آنها متوجه شده اند ارتباط خاصی بین پیاده روی در هفته های آخر و تولد راحت کودک وجود ندارد.

پزشکان توصیه می کنند مادران باردار با مراجعه پزشکان متخصص از جدیدترین روش های مراقبت از بارداری اطمینان حاصل کنند و نیز اینکه بدانند تمامی روش های قدیمی همیشه درست نیست و ممکن است نادرست باشد.

برچسب ها: بارداری ، تغذیه ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار