مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ارزش صادرات کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور در دو ماه نخست امسال 73 درصد افزایش داشته است.

میراشرفی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک ، ارزش کالاهای صادراتی طی این مدت را 137 میلیون و 32 هزار دلار دانست که از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.
وی ادامه داد: 136 میلیون و 353 هزار دلار آن صادرات نفتی و 679 هزار دلار صادرات کالای غیرنفتی است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: ارزش صادرات نفتی استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 137 درصد افزایش داشته است.
میراشرفی خاطرنشان کرد: این کالاها به 28 کشور جهان شامل آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اوکراین، ایتالیا، چین، رومانی، سوئد، عمان، لبنان، مجارستان، مصر، قطر و هند صادر شده است.
وی اضافه کرد: انواع گل آپارتمانی، ماهیان زنده زینتی، گاز سی فورکات، دکل انتقال نیرو، شمش روی، انواع شیشه و آینه، سیلندرخالی، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، انواع محصولات شیمیایی و کاشی و سرامیک اغلب کالاهای صادراتی استان را شامل می شود.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: در این مدت 20 میلیون و 914 هزار و 115 دلار انواع کالا از کشورهای اتریش، آذربایجان، اوکراین، ترکیه، اسپانیا، دانمارک،یونان، مالزی و فرانسه به استان مرکزی وارد شده است.
میراشرفی خاطرنشان کرد: پنج میلیون و 869 تن کالا نیز به صورت ترانزیت طی این مدت به کشورهای دیگر ارسال شده که ارزش آن 17 میلیون و 919 هزار دلار بوده است./س

برچسب ها: ارزش ، صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.