تولیدات داخلی علاوه بر کیفیت نیاز به کمیت و تبلیغات داخلی و مدیریت رسانه ها با تأکید بر مصرف تولیدات داخلی دارد و همچنین برای کیفیت تولیدات داخلی ، اساتید باید جهش تحقیقاتی در این زمینه داشته باشند.

حامد حبیبی ، کارشناس دفتر هم اندیشی ،‌استادان و نخبگان دانشگاهی در نهاد رهبری دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: در این جلسه موضوعاتی چون استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در صنعت اتخاذ تصمیماتی برای تبلیغ جنس داخلی در شهر ، عدم تبلیغ جنس خارجی ،‌ مدیریت برنامه صدا وسیما ، در ارائه برنامه های با موضوعیت اقتصادی ، ارائه کیفیت تولید توسط تولید کنندگان ، جهش اساتید برای تولیدات داخلی و دیگر موارد طرح گردید که نظرات اساتید و نخبگاه برای اجرای هر چه سریعتر مصوبات در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

حبیبی با بیان اینکه دانشگاه ها تحقیقات زیادی دارند، اظهار کرد: تحقیقات دانشگاه باید هدفمند باشد و فرصت های مطالعاتی اساتید، برای صنعت کشور در نظر گرفته شود.


حبیبی خاطر نشان کرد: در این جلسه طرح گردیدکه ایده های دانشگاهی باید تجاری سازی شوند وکارگروه های دانشگاهی برای هم اندیشی باید تشکیل شود.


وی اصلاح روش های اقتصادی در کشور را اینگونه تصریح کرد: اصلاح روش های مدیریتی ،‌بالا بردن کمیت تولیدات داخلی با این توضیح که کشورهای در حال رشد ، که اکنون پیشرفته شده اند،‌با تولید کمی شروع کرده اند وبعد به تولید کیفی رسیده اند، تعریف اهداف کمی در اقتصاد ،‌فرصت مطالعاتی برای اساتید،‌تبدیل فرهنگ نمی توانیم ها ، به می توانیم ها از جمله روشهای اصلاح اقتصاد در کشور است که اساتید بر آنها تاکید داشتند.


حبیبی نگاه ویژه  جهش و  جهت استاد و دانشجو برای تاثیرگذاری در صنعت امر بسیار مهم از دیدگاه اساتید و دانشجویان نخبه دانست و بیان کرد : در این جلسه ضعف های در توان اقتصادی ، راهکارهای بهتر تبلیغات کالا داخلی ، جایگاه اقتصاد ایران در جهان ، برنامه ریزی رشد اقتصاد و بررسی ضعف های اقتصادی مدیریت گردش مالی از مهمترین موارد یاد شده در این جلسه بوده است./ع2

 

برچسب ها: تحقیق ، علمی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار