نماينده مردم پارس‌آباد و بيله‌سوار گفت : وجود گمرك ابتدا بركتي براي شهرهاي مرزي و سپس كل كشور است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب برومند داشقاپو، نماينده مردم پارس‌آباد و بيله‌سوار در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي شما از فعاليت گمرك در استان مرزي اردبيل چيست، گفت: اهميت گمرك در حوزه انتخابيه اينجانب به خصوص گمرك مرزي بيله‌سوار براي همه مردم منطقه و مسئولان امري روشن و قابل درك است، به همين خاطر موافقت مسئولان را براي راه‌اندازي دومين گمرك دريافت كرده‌ايم كه انشاءالله پس از فراهم شدن مقدمات لازم، به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي افزود: وجود گمرك در مناطق مرزي و نيز ارتقاي وضع معيشتي مردم بسيار حياتي و مؤثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمين برومند اظهار داشت: قبل از افتتاح گمرك بيله‌سوار وضعيت مردم از نظر معيشتي نامناسب بود، در حالي كه هم‌اكنون شرايط زندگي آنان بهبود يافته است، به ويژه اينكه روزانه حدود سه هزار نفر از جمهوري آذربايجان وارد بيله‌سوار مي‌شوند و اين امر در كل به نفع مردم است، بنابراين وجود گمرك در وهله اول براي شهرهاي مرزي و بعد هم براي كشور يك بركت است.

نماينده مردم پارس‌آباد و بيله‌سوار در خصوص نقش گمرك در كاهش قاچاق كالا نيز گفت: اين امر از دو جنبه قابل بررسي است نخست آنكه با وجود گمرك و نظارت و كنترل آن بر ورود و خروج كالا، ديگر كسي نمي‌تواند كالا را به صورت قاچاق وارد كشور كند و موضوع بعدي اينكه وقتي مردم مي بينند از طريق قانوني مي‌توانند كالا مبادله كنند، دليلي ندارد كه به قاچاق روي بياورند.

اين نماينده مجلس در مورد عملكرد كلي گمركات گفت: در كل گمركات كشور وظايف خود را خوب انجام مي‌دهند و عليرغم وجود يك سري مشكلات، گمرك در مجموع تاكنون نقش خود را به خوبي ايفا كرده است، البته ضرورت دارد نقاط ضعف حاكم بر گمرك شناسايي و برطرف شود تا انشاءالله ميزان تاثيرگذاري اين سازمان بر برنامه‌هاي اقتصادي به ويژه تجارت خارجي افزايش يابد.

وي تصريح كرد: گمرك فرصتي است براي بهبود وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم و شاهراهي براي تبادل و ترانزيت كالا كه در اقتصاد امروز جهان از اهميت بالايي برخوردار است.
برومند در پاسخ به اين سوال كه مجلس چگونه مي‌تواند به رفع مشكلات گمرك در زمينه منابع مالي كمك كند، اظهار داشت: گمرك بايد نيازهاي خود را به كميسيون‌هاي مربوطه در مجلس اطلاع دهد و كميسيون‌ها هم آن را به نمايندگان و به صحن مجلس انتقال دهند، ما نيز حتما كمك و مساعدت خواهيم كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گمرک ، شهر ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار