اجلاس بین‌المللی دوستان سوریه در تهران، امضا یادداشت تفاهم میان ایران و اندونزی، راه حل براي حل بحران سوريه، مأموریت تروریست‌های خلق عرب از پارلمان انگلیس و .... مهمترین عناوین اخبار هفته گذشته سیاست خارجی بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عناوین اخبار مهمی که در هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی گذشت به شرح ذیل است:

ایران و سوریه حامیان اصلی مقاومت/معارضین تروریست در نهایت یاس و ناامیدی به سر می‌برند

رئیس جمهور سابق لبنان در دیدار با سفیر کشورمان در این کشور گفت: بدون شك ايران و سوريه نقش بارزي در اين پيروزي‌ها داشته و حاميان اصلي مقاومت به شمار مي‌روند، ما هرگز اين حمايت‌ها را فراموش نخواهيم كرد، اگر حمايت‌هاي ايران و سوريه نبود لبنان همچنان تحت اشغال رژيم غاصب صهيونيستي بود.

نمایندگان چین و روسیه در نشست تهران حضور دارند/ از ترکیه، عربستان و قطر دعوت شده است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در نشست بین‌المللی سوریه در تهران كه با شعار " راهكار سیاسی، ثبات منطقه ای " هشتم خرداد ماه جاری برگزار می‌شود، نمایندگان چین و روسیه حضور دارند.

صالحی: ایران اظهارات نسنجیده و قلدرمابانه مقامات آمریکایی را برنمی‌تابد

وزير امور خارجه كشورمان در خصوص اظهارات مداخله جویانه وزیر امورخارجه آمریکا درباره انتخابات ایران ضمن طرح پرسش درباره نظام انتخاباتی این کشور گفت: متاسفانه اطلاعات مقامات ارشد آمريكايي از نظام انتخاباتي در ايران بسيار سطحي و اندك است

شورای همکاری خلیج فارس از شناخت واقعیات اطراف خود عاجز است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گزارش شورای همکاری خلیج فارس دلیل آشکاری است که شورای همکاری خلیج فارس با گذشت سی و دو سال و شکست بسیاری از سیاستهایش درقبال موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، از شناخت واقعیات اطراف خود عاجز است.

نخستین کنگره ملی ۱۷۰۰۰ شهید ترور کشور

نخستین " کنگره ملی ۱۷۰۰۰ شهید ترور کشور " شهریورماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

انجام حملات انتحاری و تروریستی در اسلام هیچ جایگاهی ندارد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در کشور نیجر گفت: انجام حملات انتحاری و تروریستی که افراد بی‌گناه را هدف خود قرار داده در اسلام هیچ جایگاهی ندارد و توطئه دشمنان اسلام و ملت مسلمان نیجر است.

هیچ کشوری حاضر به پذیرش تمام اعضای منافقین نیست

مقامات وزارت خارجه آمریکا از عدم همکاری سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برای خروج اعضای این گروهک از عراق و اسکان آنها در سایر کشورها خبر داد.

پروژه جدید حلقه لندن برای بی‌ثبات سازی انتخابات

حلقه ماسونی لندن پس از جلسه مشترک با افسران سازمان جاسوسی انگلیس با توجه به اعلام نتایج نهایی احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان خط جدیدی را برای القای بحران و عدم مشروعیت انتخابات به پیاده نظام فتنه در داخل ابلاغ کردند.

دیدار قائم مقام وزیر خارجه عمان با صالحی

یوسف الحارثی، قائم مقام وزارت امور خارجه عمان که برای شرکت در دومین کمیته مشترک راهبردی جمهوری اسلامی ایران و عمان به تهران سفر کرده است، ظهر سه‌شنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار معاون وزیر خارجه اندونزی با صالحی

در دیدار یوری تمرین، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اندونزی با وزیر امور خارجه کشورمان مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌یی و بین‌المللی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

دیدار معاون وزیر خارجه اکوادور با صالحی

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اکوادور روز سه‌شنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار معاون وزیر خارجه اندونزی با عراقچی

امروز معاون وزیر خارجه اندونزی با سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.

اروپایی‌ها تروریست‌ها را به مرزهای خود نزدیک کرده‌اند/ واکنش به ادعاهای مقامات ترکیه، یمن و بحرین

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارسال سلاح به تروریست‌های سوریه را ناشی از سیاست‌های دوگانه در مبارزه با تروریسم دانست و گفت: کشورهای اروپایی با این سیاست خود، تروریست‌ها را به مرزهایشان نزدیک کرده‌اند.

افشای شگرد جدید منافقین در فیس‌بوک برای انتخابات

عوامل گروهک تروریستی منافقین که برای انتخابات ریاست جمهوری92 فعال شده‌اند، با شگردهای جدید قصد دارند با کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در داخل ایران ارتباط بگیرند.

منافقین اصول شرارت‌آمیز رژیم دیکتاتور سابق عراق را اجرا می‌کردند

رهبر طائفه صابئی‌های مندائی عراق گفت: گروهک تروریستی منافقین اصول شرارت‌آمیز حزب بعث را اجرا کرد و در عملیات قتل و ترور ملت عراق مشارکت داشت و مناطق شمالی و جنوبی عراق شاهد جنایت‌های این گروه تروریستی بودند.

مواضع تهران در حمایت از سوریه تغییر نکرده است/تکذیب ادعای حضور نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هیچ تغییری در مواضع تهران در حمایت از سوریه روی نداده و نخواهد داد، گفت: سوریه نیازمند کمک ایران یا هیچ کشور دیگری نیست، ادعای برخی رسانه‌ها درباره حضور نیروهای ایران و حزب‌الله در سوریه دروغ و فرافکنی است.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه سرپوش گذاشتن بر مداخله فرانسه در امور سوريه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات وزیر خارجه فرانسه عاری از واقعيت و به منظور سرپوش گذاشتن بر مداخله همه جانبه فرانسه در امور سوريه عنوان شده است كه اين امر خسارت عظيم انساني و مادي به مردم سوريه تحميل کرده است.

دیدار رئیس‌جمهور سابق لبنان با سعید جلیلی

صبح امروز رئیس‌جمهور سابق لبنان با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.

چرا روحانی از واقعیت فرار می‌کند؟

آقای روحانی باید به این سوال جواب دهند که مبانی ارجاع پرونده هسته‌ای ایران آیا در زمانی جز دوره مدیریت ایشان بنا نهاده شد؟

مداخلات خارجی بحران سوریه را پیچیده کرد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع سوریه از ابتدا روشن بوده و ما هر گونه مداخله خارجي در اين كشور را رد مي‌كنيم و معتقديم كه اين مداخلات خارجي بود كه بحران سوريه را پيچيده كرد.

ایران هنوز به اجلاس ژنو 2 دعوت نشده است/ لزوم فراگير بودن شرط هرگونه ابتکار بين‌المللي براي بحران سوريه

سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان با بیان اینکه تاکنون از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 دعوت به عمل نیامده است، گفت: ما اعتقاد داريم هرگونه ابتکار بين‌المللي براي سوريه بايد از شموليت و فراگير بودن برخوردار باشد.

اولین جلسه عمومی کنفرانس خلع سلاح برگزار شد

اولین جلسه عمومی کنفرانس خلع سلاح تحت ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای عضو روز گذشته برگزار شد.

مأموریت تروریست‌های خلق عرب از پارلمان انگلیس

تروریست‌های خلق عرب اخیراً با اعضای حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس در خصوص راهکارهای مقابله با ایران از منظر مسائل به اصطلاح حقوق بشری ملاقات کردند.

نشست بین‌المللی سوریه در تهران برگزار می‌شود

نشست بین‌المللی تهران پیرامون بحران سوریه ظهر امروز با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان آغاز خواهد شد.

وزارت امور خارجه ورود غير قانوني سناتور آمريکايي را به سوريه محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به ورود مک کین سناتور جنگ طلب آمریکایی به اراضی سوریه و دیدار با فرماندهان گروه‌های مسلح مخالف دولت این کشور ، آن را مداخله صریح در امور داخلی سوریه و اقدامی در راستای گسترش دامنه بحران و ادامه خونریزی در این کشور دانست.

" امیل لحود " مهمان ویژه اجلاس سوریه در تهران

رئیس‌جمهور سابق لبنان به‌عنوان مهمان ویژه در اجلاس سوریه در تهران حضور دارد.

امضا یادداشت تفاهمنامه میان ایران و اندونزی

دقایقی پیش یادداشت تفاهمنامه‌ای میان ایران و اندوزی در حاشیه اجلاس سوریه در تهران به امضا رسید.

اجلاس بین‌المللی دوستان سوریه در تهران آغاز بكار كرد

دقایقی پیش اجلاس بین‌المللی دوستان سوریه در تهران با حضور وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

راه حل نظامي براي حل بحران سوريه کارساز نيست

نماينده دبير کل سازمان ملل در اجلاس بين‌المللي سوريه در تهران گفت: راه حل بحران براي مشکلات اخير سوريه بهترين راه حل است و راه حل نظامي کارساز نيست.

استمرار بحران سوريه ثبات منطقه را با چالش مواجه مي‌كند

وزیر خارجه کشورمان با بيان اينكه استمرار بحران سوريه ثبات منطقه را با چالش مواجه مي‌كند، گفت: جمهوري اسلامي ایران از کلیه اقدامات بین‌المللی پیرامون حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار