شبکه هاي خبري خارجي در گزارشي به پوشش اخبار نشست امروز دوستان سوريه در تهران پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه "روسيااليوم" با پوشش خبر نشست امروز دوستان سوريه در تهران از حضور فعال نمايندگان کشورهاي مختلف در اين نشست خبر داد.

اين شبکه در تارنماي خود به نقل از "عمار بلاني" سخنگوي وزارت امورخارجه الجزائر از حضور "مراد مدلسي" وزير امورخارجه اين کشور در نشست امروز دوستان سوريه در تهران خبر داد.

وي همچنين در بيانيه اظهار داشت: "نشست تهران فرصت مناسبي براي بيان و تاکيد دوباره بر موضع الجزاير مبني بر درخواست توقف  خشونت هاي سوريه و حل سياسي اين بحران از طريق گفتگو با تاکيد بر حفظ يکپارچگي سرزميني و حاکميت و استقلال اين کشور است".

اين شبکه همچنين از حضور "هوشيار زيباري" وزير امور خارجه عراق در اين نشست خبر داد.

همچنين قرار است "يوسف الحارثي" معاون وزير امور خارجه عُمان به نيابت از وزير امورخارجه اين کشور در نشست تهران حضور يابد.

"روسيااليوم" در ادامه به حضور "اميل لحود" رئيس جمهور سابق لبنان در نشست دوستان سوريه در تهران وديدار وي با "دکتر صالحي" اشاره کرد.

براساس گزارش اين شبکه روسي بسياري از نمايندگان سازمان ها ونهادهاي بين المللي ووابسته به سازمان ملل در نشست امروز دوستان سوريه در تهران حضور مي‌يابند.

درهمين حال يک منبع ديپلماتيک مصري اعلام کرد"محمد کامل عمرو" وزير امورخارجه اين کشور "خالد عماره" را به عنوان رئيس هيئت مصر در نشست دوستان سوريه در تهران تعيين کرده است.

اين شبکه به سخنان "سيد عباس عراقچي" سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران هم پرداخت به نقل از وي اظهار کرد نشست دوستان سوريه در تهران با عنوان "حل سياسي و ثبات منطقه اي" روز "29 مه" آغاز به کار مي‌کند.

خبرگزاري ايتارتاس نيز گزارش داد:نمايندگان بيش از 40 کشور در نشست دوستان سوريه که قرار است روز چهارشنبه در تهران برگزار شود شرکت مي کنند.
حسين اميرعبداللهيان معاون وزير خارجه ايران اعلام کرد هدف از اين نشست تدوين برنامه اي براي حل و فصل مسالمت آميز بحران در سوريه است.
وي تصريح کرد هيچ کس در تهران قصد ندارد براي مردم سوريه تصميم بگيرد. وي افزود هيچ کس هم در ژنو حق ندارد براي مردم سوريه تصميم بگيرد. اميرعبداللهيان  ابراز اميدواري کرد نشست بين المللي آتي درباره سوريه در ژنو به حل و فصل بحران سوريه کمک کند.


شبکه الميادين لبنان نيز در گزارش مستقيم از کنفرانس تهران اعلام کرد: "در اين کنفرانس علاوه بر نماينده کوفي عنان دبيرکل سابق سازمان ملل متحد، وزيران امور خارجه عراق و الجزاير و نمايندگاني از چين و روسيه و شماري ديگري از کشورها مانند سودان و عمان و برخي کشورهاي آمريکاي لاتين حضور دارند. "

"حسين امير عبداللهيان" معاون وزير امور خارجه ايران گفت کنفرانسي که در تهران برگزار مي شود و آنچه طرفهاي بين المللي در کنفرانس ژنو-2 انجام مي دهند بايد شرايط مناسب را فراهم کند تا سوري ها بتوانند درباره آينده کشورشان تصميم بگيرند. وي هدف از برگزاري کنفرانس تهران را هموار کردن راه براي پايان دادن به خشونت و کمک به برگزاري انتخابات زير نظر بين المللي اعلام کرد. 

"حازم کلا"س گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين در گزارشي زنده از تهران گفت: "وزيران امور خارجه عراق و الجزاير و شماري از وزيران برخي کشورهاي آفريقايي از جمله وزير دفاع تانزانيا و شماري از نمايندگان کشورهاي آمريکاي لاتين و نمايندگان سازمان هاي بين المللي و منطقه اي در اين کنفرانس حضور دارند. در مجموع بيش از چهل کشور و سازمان بين المللي نمايندگان خود را به اين کنفرانس اعزام کرده اند. اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه پيامي به کنفرانس تهران فرستاده است که در اين کنفرانس قرائت خواهد شد. کوفي عنان فرستاده سابق سازمان ملل به سوريه و همچنين اکمل الدين احسان اوغلو دبيرکل سازمان همکاري اسلامي و بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد نيز پيام هايي به کنفرانس تهران ارسال کرده اند که در اين کنفرانس قرائت خواهد شد. نکته قابل توجه اين است که از طرف سوريه فقط دکتر عدنان محمود سفير اين کشور در تهران در اين کنفرانس شرکت کرده است و مخالفان سوري نيز نماينده اي در اين کنفرانس ندارند". 

خبرگزاري روسي "اينترفاکس" نيز از حضور "لوان جاگاريان" سفير روسيه در ايران در این کنفرانس خبر داده است. يک منبع آگاه وزارت امور خارجه روسيه صبح امروز با اعلام اين خبر افزوده است که چندين کارشناس و ديپلمات نيز سفير روسيه را در اين نشست همراهي خواهند کرد. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار