رئیس دبیرخانه مناسب سازی معابر و فضاهای تردد معلولان کشور، مناسب سازی محیط را نیاز ضروری 25 درصد جمعیت جامعه است.

حسین امیرانی در سفر به شهرکرد گفت: با توجه به جمعیت معلولان و جانبازان، سالمندان، زنان باردار و کالسکه نوزادان مناسب سازی محیط شهری و روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی باید نگاه کلان به مناسب سازی محیط زندگی داشته باشند، چرا که مناسب سازی در تمامی اماکن اولویت توسعه محسوب می شود.
امیرانی اظهار داشت: مناسب سازی اماکن عمومی در زمینه تامین امکانات لازم برای سهولت تردد معلولان بر زیبایی محیط نیز می افزاید.
رئیس دبیرخانه مناسب سازی معابر و فضاهای تردد معلولان کشور،  بازسازی ساختمان هایی که مناسب سازی را رعایت نکرده اند را بزرگ ترین مشکل مناسب سازی کشور دانست و افزود: در سال های گذشته ساخت و سازهایی در کشور صورت گرفته است که مناسب سازی تردد معلولین و جانبازان در آنها رعایت نشده و امروزه این بازسازی هزینه بر است .
وی اظهار داشت: باید در زمینه تغییر نگرش جامعه نسبت به حقوق معلولان فرهنگ سازی شود.
امیرانی تصریح کرد: در گردهمایی دو روزه کارشناسان مناسب سازی منطقه بندی استان ها انجام و شیوه نامه مناسب سازی نیز تصویب خواهد شد.
رئیس دبیرخانه مناسب سازی معابر و فضاهای تردد معلولان کشور، برای حضور در گردهمایی دو روزه کارشناسان مناسب سازی فضاهای تردد معلولان کشور به شهرکرد سفر کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.