سید محمد حسینی با اشاره به اعلام موافقت شورای فرهنگ عمومی به ثبت دهم تیرماه به عنوان روز ملی صائب تبریزی در تقویم خواست تا حق را براین شاعر اخلاقی تا حدی ادا کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم نشست کنگره ملی صائب تبریزی و شعراخلاقی  که با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری  و حجت الاسلام و المسلمین محمد زمانی دبیر این جشنواره و تنی چند از شعرای ادب فارسی در تالار وحدت برگزار شد؛ سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از دبیر این جشنواره و تمامی دست اندرکاران این مراسم گفت: امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی موضوع ثبت روزی به نام صائب تبریزی در تقویم مطرح و موافقت آن را گرفتیم.
وی در ادامه گفت: تاریخ این روز ملی را با کمک صائب پژوهان و پیشنهادی که بر اساس نام صائب و حروف ابجدنام ایشان که 103 می شود وبا توجه به دهم تیر ماه که همزمان با ولادت شاعر نامی بزرگ محمد قهرمان است،دهم تیر را انتخاب خواهیم نمود و امیدواریم با این کار بتوانیم حق را براین شاعر گرانقدر و مردمی ادا کنیم.
وزیر ارشاد با اعلام نظر مقام معظم رهبری درخصوص این حرکت ملی بیان کرد: روز یکشنبه با حضور در محضر مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح کردیم و ایشان با استقبال از این موضوع ابراز خرسندی نمودند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.