دبیر همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی از برگزاری این رویداد در خردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فرهیختگان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، حجت الاسلام زمانی درباره برگزاری همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی گفت: این همایش خردادماه امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیت های ادبی و هنری برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد انگیزه در شاعران جوان برای خلق اشعار اخلاقی است و معتقدم به شعر اخلاقی در فضای ادبی کشور کمتر توجه شده است.

دبیر نخستین همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی تاکید کرد: شاعران در گذشته بخشی از آثار خود را در قالب ادبیات تعلیمی ارائه می کردند و شعرهای تعلیمی شامل پند و اندرز و ایجاد معرفت بود اما در روزگار ما این مهم کمتر در اشعار شاعران جوان دیده می شود.

حجت الاسلام زمانی توضیح داد: در عصر صفویان، شعر اخلاقی رواج بسیار داشته و صائب تبریزی خود خالق هزاران بیت اخلاقی و تعلیمی است که در حافظه تاریخی مردم همچنان ماندگار است.

وی ادامه داد: صائب تبریزی شاعری فرهیخته و اثرگذار در ادبیات فارسی است اما آنچنان که باید، از این شاعر تجلیل نشده و این همایش می تواند زمینه تکریم این شاعر گرانقدر را فراهم آورد.

دبیر همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی گفت: یکی از مروجین شعر صائب تبریزی مقام معظم رهبری بوده و معظم له در سخنان فراوان به اشعار صائب تبریزی اشاره و شاعران جوان را به سرودن چنین اشعاری تشویق کرده اند.

حجت الاسلام زمانی تاکید کرد: فراخوان نخستین همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی در بخش های مختلف، اسفندماه سال 91 منتشر و استقبال قابل توجهی از این رویداد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بخش عمده ای از مقالات برتر رسیده به این همایش چاپ و در روز برگزاری آن به علاقه مندان عرضه شود.

نخستین همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی، خردادماه امسال برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.