یوسف الحارثی، قائم مقام وزارت امور خارجه عمان که برای شرکت در دومین کمیته مشترک راهبردی جمهوری اسلامی ایران و عمان به تهران سفر کرده است، ظهر سه‌شنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صالحی در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب و ممتاز سیاسی بین دو کشور مبتنی بر روح برادری و حسن هم‌جواری، نقش سران دو کشور به خصوص رییس‌جمهور کشورمان و پادشاه عمان در تعمیق و توسعه این روابط را ستود.

وزیر امور خارجه با تاکید بر موقعیت راهبردی و مهم دو کشور در منطقه خلیج فارس تاکید کرد که روابط حسنه و همکاری‌های خوب دو کشور نه تنها در راستای منافع و مصالح ملت‌ها و دولت‌های دو کشور، بلکه در جهت توسعه و پیشرفت و ثبات و صلح در منطقه قرار دارد.

صالحی هم‌چنین بر ضرورت تسریع در روند اجرایی شدن موافقت‌نامه‌ها و یادداشت تفاهم‌های همکاری اقتصادی و تجاری بین تهران و مسقط و توسعه همه جانبه روابط به خصوص در بخش‌های بازرگانی و تجاری و سرمایه گذاری تاکید کرد و اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی در دستور کار دو کشور از جمله در بخش ترانزیت و راه آهن را برای توسعه اقتصادی منطقه راهبردی و بسیار مهم توصیف کرد.

یوسف الحارثی، قائم مقام وزیر امور خارجه عمان نیز با ابلاغ سلام‌های گرم یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه کشورش به دکتر صالحی، بر منزلت و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در نزد دولت و مردم عمان و به خصوص پادشاه این کشور تاکید کرد و افزود: با اعتماد متقابل بین دو کشور، هیچ مانعی برای بسط و گسترش بیش از پیش روابط بین عمان و ایران وجود ندارد و امیدواریم با تلاش و هم‌فکری و همکاری دو کشور مسیر توسعه روابط به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری سرعت بیش‌تری پیدا کند و زمینه‌های فعال شدن بخش‌های خصوصی در این روند تسهیل شود.

الحارثی هم‌چنین با ابراز خرسندی و رضایت از مذاکرات بسیار خوب خود در چارچوب کمیته راهبردی دو کشور با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد دیدارها و رایزنی‌های مستمر بین مقامات دو کشور در همه سطوح ادامه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار