استان فارس دومین استان کشور در ساخت نیروگاههای برق آبی بعد از استان خوزستان است و نیروگاه ملا صدرا در این زمینه با توان بالا فعالیت می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، نماینده مجری سد و نیروگاه ملاصدرا در استان فارس گفت: این نیروگاه دارای دو واحد 50 مگاواتی است که به صورت شبانه روزی بخشی از انرژی مورد نیاز شبکه سراسری را تامین می کند.

سید عبدالرضا شهابی با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه از طریق خط 400 کیلوولت یاسوج به شبکه سراسری می پیوندد ادامه داد : از سال 1386 تا کنون 500 هزار مگا وات انرژی در این واحد نیروگاهی تولید شده و به شبکه سراسری رسیده است.

نماینده مجری سد و نیروگاه ملاصدرا در استان فارس ادامه داد: اداره این نیروگاه بعد از ساخت و راه اندازی به متخصصان و مهندسان ایرانی واگذار شده و مهندسان ایرانی در سالهایی که متخصصان چینی نیروگاه را تحویل داده اند ثابت کردند که بهتر از قبل می توانند این واحد تولیدی و صنعتی را بچرخانند.

شهابی گفت : اکنون توان تعمیرات ابتدایی در نیروگاه با حضور کارشناسان در محل میسر است و تعمیرات اساسی نیز زیر نظر متخصصان و شرکت های پیمانکاری داخلی انجام می گیرد.

وی بیان کرد: برق تولیدی در این نیروگاه در یک مسیر انتقال 51 کیلومتری به شبکه سراسری منتقل می شود و به گفته کارشناسان وزارت نیرو این نیروگاه توانسته است در ساعت های اوج مصرف، کارکرد و عملکردی مطلوب داشته باشد.

سد و نیروگاه ملاصدرا در فاصله 180 کیلومتری شمال غرب شیراز در استان فارس قرار دارد./س

برچسب ها: فارس ، دومین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.