ریاست دانشگاه در همایش توربین های گازی گفت:آمار و ارقام شان داده است که هرجا دانشگاهیان سراغ فناوری رفته اند موفق بوده اند و بعد از این نوبت صنعتگران است که گامهای بلندتری در جهت تولید علم فناوری بردارند .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران،دکتر سعید جبل عاملی ریاست دانشگاه علم و صنعت امروز در دومین همایش توربین های گازی در دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت گفت: جهت گیری فعلی دانشگاه ها پژوهش محور است و زیر ساخت هایی نیز برای تحقیقات در دانشگاهها شکل گرفته و طرح تکلان ملی نیزارتباط بین صنعت و دانشگاه را به وجود آورده است.

وی افزود:در حال حاضر تحقیقات گروهی شکل گرفته و در حال حاضر می دانیم که باید تحقیقات را از کجا آغاز کنیم و کجا ختم شود و این طرح در سالهای اخیر شکل گرفته است.

رئيس دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: طرح ملی تحقیقات استفاده درست از منابع دانشگاه است و ارتباط با صنعت درامدی علاوه بر امتیازات درامد نیز برای دانشگاه به همراه دارد.

جبل عاملی عمده نتایج ارتباط با صنعت را ، استقبال بخش صنعتی از این طرح دانست و بیان کرد: دانشگاهها طرح های 5 تا 10 ساله را اجرا میکند و افق های 10 تا 20 ساله را جهت تحقیق و هیئت علمی تعیین مکند و بهد از اینها نوبت بخش های صنعتی است که گامهای بلندتری را بردارند.

وی با بیان اینکه بخش صنعتی در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه و با کمترین ریسک توقع بهترین محصول رادارد خاطر نشان کرد: ورود بخش صنعتی در تحقیقات بسیار ضعیف است  و اگر این بخش ریسک را  فرصت تعریف کند قطعا تضمین کیفیت 100 درصد کالا را به تحقیقات در تولید کالای جدیدتر ترجیح نمی‏دهد.

جبل عاملی گفت: باید در بخش صنعتی بیشتر کار کرد وتجربه و آمارها و ارقام نشان داده است که در هرجایی که دانشگاه سراغ فناوری رفته اند موفق بوده اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته دانشگاه علم و صنعت از قراردادهای صنعتی که تنظیم شد علاوه بر بودجه دانشگاه و کسر هزینه دانشگاه ما از قردادهای صنعتی اضافه بودجه داشته ایم و این نشان از موفقیت ما در این است.

جبل عاملی تصریح کرد: دانشگاهها به بلوغ رسیده اند و می  توانند پروژههای صنعتی را هدایت کنند و ماهیت تحقیقات در این دانشگاه بی نظیر استچرا که 1200 دانشجوی دکتر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این تعداد یعنی تعریف 1200 رساله دکتری که 1200 مشکل کشور حل خواهد شد.

وی افزود: این تعداد دانشجوی دکترا، یعنی محقق مجانیکه موضوعات تحقیقاتی را ارایه می‏دهند که می توانیم این تعداد را بورس کنیم و مشکلات کشور را به دست توانای اینها حل کنیم./س  

برچسب ها: صنعتی ، علم ، توربین ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار