كانديداي رياست جمهوري يازدهم در دیدار با نمایندگان مجلس با بیان اینکه پیشرفت کشور مرهون گفتمان انقلاب اسلامي است، گفت: اگر در کشور پیشرفت داشته‌ایم این موضوع مرهون گفتمان انقلاب است و اگر بخواهیم این روش ادامه داشته باشد باید گفتمان انقلاب در کشور غالب باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم ظهر امروز (سه‌شنبه 7 خردادماه) با حضور در محل كميسيون تلفيق مجلس شورای اسلامی با تعدادی از نمایندگان دیدار و گفتگو کرد.

جلیلی در این نشست اظهار داشت: اگر در کشور پیشرفت داشته‌ایم این موضوع مرهون گفتمان انقلاب است و اگر بخواهیم این روش ادامه داشته باشد باید گفتمان انقلاب در کشور غالب باشد.

وی در ادامه افزود: تمام ادعای من این است که ما امروز در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر این ظرفیت‌ها بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی آزاد شود و انفعال و انحراف از آن گرفته شود، در مسیر پیشرفت جلو می‌رود.

اين كانديداي رياست جمهوري اضافه كرد: نمی‌توانیم بپذیریم کسانی بخصوص در حکومت از رهبر معظم انقلاب  زاویه بگیرند، اینکه گاهی کسانی از ایشان زاویه گرفتند موجب ظلم به نظام و جمهوری اسلامی بود. هروقت به رهبري التزام داشتيم پيشرفت كرديم، ضعفهايمان زماني بود كه به رهبري التزام نداشتيم.

جلیلی تصریح کرد: کسی که رئیس قوه مجریه می‌شود، همانند راننده یک ماشین بزرگ است که باید این ماشین را بر مبنای قانون به مقصد برسانند.

وی اظهار داشت: بی‌انصافی نمی‌کنیم که بگوييم ماشین متوقف شده است اما در حال حاضر حرکت‌ها کند است.

جليلي اظهار داشت: اگر شعار می‌دهیم که ظرفیت‌های کشور را آزاد می‌کنیم، باید ساختار اجرایی کشور کمک کند به اين شعار عمل كنيم، کسانی که به دنبال این هستند که ظرفیت‌های کشور آزاد شود، باید دستگاه اجرایی مانع آن نشود ولي باید این ایرادات برطرف شود و شتاب هم بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه کارشناس‌ترین فرد در حوزه‌های مختلف رهبر معظم انقلاب است، گفت: پیشرفت‌های ما در همه عرصه‌ها زمانی که التزام بیشتری به رهبر معظم انقلاب داشته‌ایم، همواره بیشتر و بهتر بوده است.


این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: اسناد بالا‌دستی، سند چشم‌انداز 20 ساله، قانون برنامه 5 ساله، بودجه سنواتی و قوانین مختلفی همچون هدفمندی و اصل 44 قانون اساسی و ... از جمله قوانيني است که باید با اجرای آن به رشد کشور و آزادسازی ظرفیت‌ها باشیم.

وی اظهارداشت: این اسناد و قوانین بحث‌های خوبی است اما ما باید ببینیم چگونه می‌خواهیم آنرا اجرا کنیم.

جليلي تصریح کرد: کار اصلی رئیس‌جمهور این است که قوه مجریه، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را به گونه‌ای کارآمد کند که این مصوبات اجرا شود و به نتیجه برسد.

اين كانديداي رياست جمهوري يازدهم اضافه كرد: ساختار اجرایی کشور می‌تواند موجب طمع دشمنان باشد همچنان‌که در اوایل انقلاب دشمنان طمع کردند و به کشورمان حمله کردند زیرا می‌دیدند ساختار ما قوت لازم را ندارد و ما وقتی توانستیم موفق شویم که سازوکار متناسب برای دفاع را فراهم کردیم.

وی در ادامه با اشاره به پيگيري فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی در جلسات متعدد گفت: در همین راستا ما جلسات متعددي با کمیسیون اصل 90 مجلس داشتيم و یک دلیل در این رابطه این بود که سازوکارهای اقتصادی ما دچار مشکل بود.

جليلي افزود: ما نباید برای مبارزه با فساد در گام اول به سراغ قوه قضائیه و سایر نهادها برویم بلکه باید در گام اول به بازسازی ساز و کار اقتصاد كشور بپردازیم.

وی در پايان تصریح کرد: اگر خدای نکرده ناهماهنگی بین سه قوه پیش بیاید، رابطه همه دستگاهها را مختل خواهد کرد و لذا مجلس می‌تواند نقش موثری در آگاه سازی ظرفیت‌ها ایجاد کند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران در این دیدار 100 نفر از نمایندگان حضور داشتند که برخی از آنها به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی از جمله نمایندگانی بود که خطاب به جلیلی گفت: از شما مي‌خواهم که "من یک انقلابی‌ام" را در شعارهایتان بیاورید.

همچنین عبد‌الوحید فیاضی دیگر نماینده مجلس حاضر در اين نشست گفت: آقای جلیلی! مردم اکثرا شما را در قامت دبیر شورای امنیت ملی می‌شناسند و لذا بايد برنامه‌های خودتان را بیشتر به مردم ارائه دهيد.

حمید رسایی، علی‌اصغر زارعی، نصرالله پژمانفر، امیرحسین قاضي‌زاده هاشمی، عبدالوحید فیاضی، مسعود میرکاظمی، محمد سلیمانی، سیدحسین نقوی‌حسینی، علی‌اکبر آقایی، حسینعلی شهریاری و ایرج ندیمی از جمله نمايندگاني بودند كه در اين نشست حضور داشتند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار