عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس٬ در تشریح تمهیدات بودجه‌ای برای توسعه حمل و نقل عمومی در لایحه ۹۲، از اختصاص پنج میلیارد دلار از منابع فاینانس٬ ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به اوراق مشارکت و بخشی از ۲۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار حاصل از واگذاری سهام و دو میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ،   جعفر قادری افزود: با توجه به ضرورت توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و تاثیر آن در کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی نظیر آلودگی هوا٬ کمیسیون تلفیق اجازه اختصاص پنج‌میلیارددلار از منابع فاینانس دولت را برای برقی کردن قطار‌های بین‌شهری صادر کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: همچنین قرار است٬ ۱۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مربوط به اوراق مشارکت دولت به حمل و نقل ریلی درون‌شهری اختصاص یابد.

قادری٬ همچنین در مورد دیگر مصوبات مجلس٬ درمورد توسعه حمل ونقل عمومی٬ تصریح کرد: همچنین در این کمیسیون تصمیم بر این شد که دو میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای گسترش خطوط مترو در نظر گرفته شود.

وی٬ افزود: همچنین در ادامه سیاست‌های حمایتی از حمل و نقل عمومی بنا بر آن شد که مبلغ قابل توجهی از ۲۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار حاصل از واگذاری سهام‌ها برای کمک به حمل و نقل ریلی درون‌شهری و برون‌شهری و توسعه مترو‌های شهر‌های اقماری اختصاص داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ گفت: به طور قطع توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و ترغیب شهروندان به استفاده از آن رقم قابل توجهی صرفه‌جویی ریالی برای کشور به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: اگر ناوگان حمل ونقل عمومی به صورت متناسب توسعه‌یافتهو نوسازی شود، ما شاهد کاهش استفاده از خودروهای شخصیکه این مسئله می‌تواند رقم قابل توجهی صرفه‌جویی ریالی برای کشور به همراه داشته باشد./س

برچسب ها: بودجه ، برقی کردن ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.