وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کشورهایی که مایلند در امر مهارت آموزی فعالیت کنند می توانند از توان و ظرفیت ایران به عنوان مطمئن ترین راه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ اسد ا.. عباسی در مراسم اختتامیه دومین دوره تربیت مربیان عراقی و پنجمین دوره تخصصی تربیت مربیان افغانی که صبح امروز در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد گفت: به دنبال سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت معاضدت کشورهای دوست، همسایه و مسلمان و توسعه همکاری های فنی و اقتصادی با کشورهای در حال توسعه و اسلامی که مدت ها قبل آغاز شده امروز شاهد اختتامیه دومین دوره تربیت مربیان عراقی و پنجمین دوره تخصصی مربیان افغانی با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن هستیم.

وی در ادامه به مباحث پیش روی ملت ها اشاره و تصریح کرد: امروز جهان کار با پدیده های جدید نظیر جهانی شدن ، انتقال فناوری های و تکنولوژی ها، بحران های اقتصادی، شیوه های مدیریتی نوین و مهاجرت نیروهای انسانی مواجه است که در این راستا مردم تمامی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه نیازمند یادگیری مهارت های نوین و گسترش آن در سطوح مختلف هستند.

عباسی با تاکید بر این که یادگیری این مهارت ها برای تضمین زندگی شایسته ضروری ست افزود: تمامی اقشار به ویژه جوانان و زنان باید بتوانند از فرصت های اشتغال مولد و پایدار متناسب با نیاز بازار بهره مند شوند که در این راستا مطمئن ترین راه استفاده از آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار است.

وی اظهار داشت: ایران در تمامی برنامه های توسعه منابع انسانی خود آموزش های مهارتی و ارتقای سطح توانمندی کارگران را مورد توجه قرار داده است و امیدواریم از این طریق موجبات افزایش ظرفیت کسب کار و کارآفرینی میان اقشار مختلف جامعه فراهم شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه به همکاری های بین المللی و منطقه ای از سوی این وزارتخانه و سازمان فنی و حرفه ای اشاره و اظهار داشت اولویت ما در خصوص فعالیت های بین المللی همکاری با کشور های منطقه و اسلامی است.

وی همچنین به برگزاری برنامه های آموزشی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای کشورهای عراق و افغانستان پرداخت طی پنج دوره همکاری مشترک آموزشی که میان ایران و افغانستان و دفتر همکاری های بین المللی ژاپن جایکا برگزار شد 70 نفر از کارشناسان و مربیان افغانی موفق به گذراندن دوره های تخصصی شده اند همچنین تا کنون در دور اول 60 تن از مربیان عراقی و در دوره دوم 31 تن از این مربیان آموزش های لازم را دیده اند.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: به منظور توسعه این همکاری ها و آموزش کشورهای مختلف خواهان تعامل بیشتر با جایکا به منظور توسعه و تجهیز مراکز در جهت تحقق اهداف توسعه ای در کشور های کمتر توسعه یافته هستیم./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار