مدیرکل بازرسی خراسان رضوی گفت: درباره تخلفات انتخاباتی استان که بيشتر در خصوص انتخابات شورای شهر صورت گرفته تذکرات لازم داده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در ششمین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق انتخاباتی و انتخابات اخلاقی در محل اداره کل بازرسی خراسان رضوی افزود: همچنین تاکنون دو مورد تخلف انتخاباتی در حوزه تبلیغات ریاست‌جمهوری انجام شده که در این زمینه نیز تذکر لازم به متخلفان داده شده است.وی ادامه داد: یک نمونه از این تخلفات مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی یکی از شهرداری‌های استان صورت گرفته است.

رئیس منطقه2 سازمان بازرسی کشور با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها و طرفداران آن‌ها تصریح کرد: در این راستا رسانه‌ها اعم از مکتوب و دیداری و شنیداری نقش بسیار تاثیرگذاری را می‌توانند در نهادینه‌ساختن اصول انتخابات اخلاقی از خود برجای گذارند.

وی تاکید کرد: باید این موضوع به گونه‌ای نهادینه شود که نامزدها در صورت عدول از اخلاق، بدانند که در نهایت از اقبال مردم برخوردار نخواهند بود.

درویشیان همچنین با تاکید بر پرهیز نامزدهای انتخاباتی از ارائه وعده‌های اجرانشدني عنوان کرد: تخریب دیگران نیز از بداخلاقی‌هایی است که از فرهنگ غرب وارد شده و آسیب‌های زیادی را به جامعه وارد می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر وقوع جرم را در کشور به كمترين ميزان برسانیم، اظهار داشت: قانون‌محوری و قانون‌مداری، صداقت در گفتار و مطالب، وفای به عهد و پیمان و امانت‌داری، حق‌محوری و مردم‌سالاری دینی از جمله معیارها و محورهایی است که رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش موثری داشته باشند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.