معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: فضاهای پویا و دارای جنب و جوش در مقابل فضاهای ایستا و بدون حرکت، زمینه ساز تعاملات اجتماعی شهروندان محسوب می شوند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: در شرایطی که امروزه در شهرهای بزرگ عبور و مرور خودروها، عابران پیاده و ایمنی آنها را تحت تأثیر قرار داده، اقدامات بسیاری به منظور تأمین ایمنی عابران پیاده به مورد اجرا در آمده چرا که این مهم برای مدیریت شهری به عنوان یک اصل اساسی در اولویت قرار دارد.
 
وی با اعلام این که تهران در چند سال اخیر به سمت شهر زندگی حرکت نموده، اظهار کرد: در شهرهای بزرگ به دلیل سکونت انبوه مردم و عبور عابران و دوچرخه سواران، خیابان ها باید به گونه ای طراحی شوند که زیست پذیری و کیفیت محیط را ارتقاء دهند.
 
معاون شهردار تهران فضای پیاده روی مجزا، مطلوب، جذاب و در عین حال ایمن و مطمئن را از جمله ابعاد موثر بر افزایش کیفیت مسیرهای پیاده روی  بر شمرد و تصریح کرد: سرعت پایین وسایل نقلیه از جمله همین عوامل به شمار می آید که برای کاهش این عامل می بایست از ابزار آرام سازی ترافیک بهره جست.
 
وی کاهش سرعت وسایل نقلیه موتوری در مناطق مسکونی، پیاده روها و تقاطع ها را از جمله ابزار آرام سازی ترافیک اعلام و اضافه کرد: کاهش فضای تعامل همسایگی، کاهش فضای سبز و فقدان فضای مناسب برای بازی کودکان در کنار خطرات ناشی از افزایش خودروها در مناطق مسکونی، زندگی در کلان شهرهای امروزی را با تهدید مواجه کرده است.
 
تشکری هاشمی ترویج و توسعه دوچرخه سواری ایمن و پیاده روی مطمئن را از جمله سیاست های مدیریت شهری که طی سال های اخیر در تهران مورد پیگیری قرار گرفته، عنوان کرد و گفت: این سیاست به مثابه یک اصل اساسی در کلان شهرهای پیشرفته جهان نیز مورد توجه قرار گرفته و اجرا شده است.
 
وی با تأکید بر حمل و نقل انسان محور به عنوان سیاست محوری مدیریت شهری تهران، افزود: از آن جا که در گذشته حمل و نقل خودرو محور در تهران حاکم بود، در تلاش هستیم تا حمل و نقل انسان محور را در شهر جاری و ساری کنیم که این مهم جز با تقویت حمل و نقل عمومی، توسعه پیاده راه ها و ترویج دوچرخه سواری محقق نخواهد شد.
 
معاون شهردار تهران در پایان خیابان ها و کوچه های شهر را خانه دوم شهروندان قلمداد نمود و خاطرنشان کرد: شهر متعلق به همگان است و همه ساکنان شهر باید نسبت به شهری که در آن زندگی می کنند، تعلق خاطر داشته باشند و اولویت نخست مدیریت شهری در پایتخت تأمین ایمنی و افزایش رفاه زندگی شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار