"بري لاندو" خبرنگار پيشين شبکه تلويزيوني "سي بي اس" آمريکا از مشاوره و ياري رساني عربستان سعودي به دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) براي انجام اقدامات جاسوسي و خرابکانه عليه ايران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آروتز شوا ؛ اين خبرنگار آمريکايي در وبلاگ شخصي اش با افشاي روابط نزديک دستگاه اطلاعاتي عربستان سعودي با دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي مي افزايد "عربستان سعودي حمايت بي دريغي از صهيونيست ها بعمل مي آورد." لاندو در اين باره خاطر نشان ساخته که اطلاعاتش را از "دوستي" به دست آورده که نخواسته نامش فاش شود و در ارتباط نزديک با منابع اطلاعاتي رژيم صهيونيستي است." 

وي در اين باره مي افزايد "رييس سازمان موساد رژيم صهيونيستي طي چندين سفر با همتاي سعودي خود ديدار داشته است. وي در جريان اين سفر به يک توافق مشترک با صهيونيست ها دست يافته است: آنان توافق کرده اند که بايد دست به ترور دانشمندان هسته اي ايران بزنند. تصميمي که در طول ساليان اخير اجرا شده است." 

نويسنده همچنين با افشاي اختلاف نظر مقامات امنيتي رژيم صهيونيستي و عربستان بر سر ميزان سرمايه گذاري لازم براي خرابکاري در راستاي پيشرفت برنامه هسته اي ايران مي افزايد "در مورد ميزان سرمايه در نظر گرفته شده دوست من اظهار داشت که مقدار تعيين شده 1 ميليارد دلار بوده است. با اين حال، مقامات امنيتي سعودي اظهار داشته اند که احتمالا اين بودجه براي انجام خرابکاري گسترده در راستاي متوقف ساختن برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران کافي نيست." 

خبرنگار آمريکايي در ادامه مي افزايد "رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي هر دو در يک مورد پيرامون اوضاع منطقه اي داراي اشتراک نظر هستند آنان نمي خواهند ايران هسته اي به پيشرفت هاي خود ادامه دهد." لاندو در اين باره اشاره مي کند "عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي پيش تر اميدوار بودند که بتوانند تفاهم نامه اي دفاعي را عليه ايران امضا نمايند. در حاليکه در منطقه موج بيداري اسلامي ادامه مي يابد و سقوط رژيم سعودي نيز محتمل بنظر مي رسد، رژيم صهيونيستي و دولت عربستان سعودي در تلاش اند تا منافع سياسي خود در جهان عرب را حفظ کنند." 

لاندو در کتاب اخير خود تحت عنوان "شبکه اي از فريب و دروغ: تاريخ مداخله غرب در عراق از چرچيل تا کندي و جورج بوش" را به نگارش درآورده است. لاندو پيش تر در برنامه معروف "60 دقيقه" که در آمريکا هواداران بسياري دارد با اذعان به عدم درک صحيح دولت آمريکا از سياست خارجي در حوزه خاورميانه گفته بود "من مي بينم که آمريکايي ها حتي در درک تاريخ و علت نفرت ملل مختلف از اين کشور (آمريکا) ضعف دارند. آنان حتي در مورد انقلاب اسلامي ايران که منجر به سقوط رژيم پهلوي شد نيز دچار همين ضعف هستند. من به مصاحبه هاي قبلي انجام شده توسط "مايک والاس" مجري معروف آمريکايي در نيويورک و واشنگتن با "هنري کيسينجر" وزير امور خارجه پيشين آمريکا دقت کرده ام. وي حتي در مورد عدم ارتباط شاه مخلوع ايران به مخالفانش و ارتکاب خطاهاي بسيار از سوي حکومت پهلوي نيز دچار غفلت شده بود و اين موضوع را در نظر نمي گرفت."

لانزو همچنين در ساير موارد نيز اسنادي از دولت آمريکا را پيرامون ايران و مسائل داخلي و خارجي آن کشور منتشر کرده بود. براي مثال پيرامون واقعه اشغال لانه جاسوسي در تهران توسط دانشجويان انقلابي وي اظهار داشته بود که به اسنادي دست يافته که نشان مي دهد ديپلمات هاي آمريکايي در تهران در آن دوره به دولت آمريکا هشدار داده بودند که در صورت پذيرش شاه مخلوع احتمال وقوع رويداد گروگان گيري وجود خواهد داشت اما واشنگتن در آن زمان نسبت به اين موضوع کاملا بي توجه بود." 

برچسب ها: اسرائیل ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار