نماینده وزارت دادگستری در ستاد ملی ساماندهی در امور جوانان گفت: مددجویان با اجازه مقام قضایی و نداشتن معذوریت قانونی می‌توانند در قالب مرخصی در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) شرکت کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر دادگستری ادامه داد: با انعکاس اخبار جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در سازمان زندانها و هماهنگی با نهادهای مرتبط، مددجویان جوان هم می‌توانند هم دوش سایر جوانان در این جشنواره مشارکت کنند.  
سید علی رئیس‌الساداتی با اشاره به تأثیر مشکلات معیشتی به عنوان یکی از علل بزه‌کاری در بالا رفتن آمار جوانان زندانی گفت: متولیان امور جوانان برای حل مشکلات جوانان باید راهکار ارائه بدهند. متأسفانه آمار جوانان زندانی افزایش بی‌رویه‌ داشته است و همه نهادهای مسئول در امور جوانان باید تلاش کنند تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیتهای ممکن قانونی این آمار را به حداقل ممکن کاهش دهند.  
وی با مهم دانستن مسائل معیشتی، تحصیل، مسکن و شغل مناسب به عنوان دغدغه‌ی اصلی جوانان اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند حرکت مهمی در رفع مسائل و معضلات مبتلابه جوانان باشد.  
رئیس‌الساداتی گفت: برخی از اقدامات و فعالیتهای وزارت دادگستری در زمینه‌ی جوانان با همکاری ستاد ساماندهی امور جوانان عبارتند از تلاش برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای ارائة تسهیلات و خدمات ویژه و اهدای هدایای ازدواج به کارکنان و بعضی از فرزندان   درآستانه‌ی ازدواج آنها با همکاری وزارت ورزش و جوانان، اعزام تعدادی از مددجویان جوان کانون اصلاح و تربیت به سفرهای زیارتی فرهنگی و تفریحی به مشهد با همکاری کمیته امداد امام (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان، برگزاری تورهای زیارتی-سیاحتی و آموزشی مختص کارکنان جوان و زوجهای جوان به مشهد با اعطای بسته‌های آموزشی با همکاری وزارت ورزش و جوانان.  
عضو ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: ارائه‌ی مشاوره‌های حقوقی رایگان به مناسبت هفته ازدواج توسط وکلای دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی به جوانان، مشارکت در انجام فعالیتهای فرهنگی دستگاه در قالب برپایی همایش و سمینار، انجام هماهنگیهای لازم برای تأمین منابع پرداخت بدهی و آزادی مددجویان جوان با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان زندانها و ستاد مردمی امور دیه، برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح دستگاه مختص کارمندان جوان، انجام فعالیتهای ورزشی مثل برگزاری مسابقات در سطح دستگاه و سازمان تابعه از جمله فعالیتهای دیگر وزارت دادگستری در حوز‌ه‌ی جوانان است./ز    
   
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار