رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به فعالیت 115 معدن در استان گفت: سالانه پنج میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، یونس عالی پور از فعالیت 115 معدن در استان قم خبر داد و افزود: در میان این معادن پنج معدن شاخص منگنز ونارچ، آهک و مارن کارخانه سیمان نیزار، سلستین علی آباد، باریت و زئولیت منظریه وجود دارد.

وی با اشاره به استخراج سالانه پنج میلیون تن ماده معدنی از معادن استان گفت: چون این مواد معدنی بیشتر به صورت مواد اولیه واحدهای تولیدی هستند، در داخل کشور مورد استفاده واقع می شوند و در مسیر صادرات آنها اقدامی نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ارزش ریالی مواد معدنی تولیدی معادن استان را بالغ بر500 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: صرفنظر از ارزش مواد معدنی تولیدی، این مواد معدنی به عنوان تامین کننده مواد اولیه صنایع مهمی از جمله صنعت نفت، فولاد، سیمان، پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، کشاورزی، ساخت و ساز و مسکن هستند و این برای کشور حائز اهمیت زیادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معدن منگنز ونارچ به عنوان یکی از معادن شاخص استان، گفت: این معدن در کیلومتر 28 جاده نیزار واقع و از سال 1341 استخراج از آن آغاز شده است و در حال حاضر در اختیار یک شرکت خصوصی سهامی عام می باشد.

عالی‌پور میزان برداشت سالانه از این معدن را صد هزار تن عنوان کرد و افزود: همه تولیدات این معدن مصرف داخلی داشته و در شرکت ذوب آهن اصفهان مصرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرصت های شغلی که این معدن ایجاد کرده است، گفت: این معدن زمینه اشتغال مستقیم 420 و غیر مستقیم 2 هزار نفر را فراهم کرده است./س

برچسب ها: قم ، استخراج ، ماده معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.