کاهش تصدي گري دولت در اقتصاد و افزايش رقابت پذيري دو عامل موثر در افزايش بهره وري است.

غلامحسين طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص بهبود بهره وري در اقتصاد کشور گفت: بازدهي در اقتصد موضوعي است که در سال هاي گذشته توجه کافي به آن نشده است.

وي کاهش تصدي گري دولت در اقتصاد و افزايش رقابت پذيري را عاملي موثر در افزايش بهره وري عنوان کرد و افزود: با ايجاد بستر مناسب براي بهبود فضاي کسب و کار و توسعه سرمايه گذاري و انحصار زدايي مي‌توانيم به اين هدف دست بيابيم.

طاهري تصريح کرد: با شفاف سازي در قوانين و مقررات و نيز با پيوند اقتصاد دولتي به بخش خصوصي و اجراي دقيق اصل 44 قانون اساسي که تاکيد ان بر اصلاح الگوي توليد و توزيع و تجارت است شاهد شتاب بيشتري در رشد اثتصادي خواهيم بود.

اين کارشناس اقتصادي خاطرنشان کرد: جذب نيروهاي کارآمد و استفاده از نظرات کارشناسي و اتخاذ تصميم هاي علمي و دانش بنيان و کسب دانش فني را مي‌توان راهکارهايي براي افزايش بهره وري عنوان کرد.

وي در پايان افزود: با استفاده از امکانات و تدوين برنامه در بخش اقتصاد و با مکان يابي مناسب براي فعاليت هاي اقتصادي و شناسايي اسيب ها مي‌توانيم در جذب سرمايه گذاري هاي خارجي موفق تر عمل کنيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، سرمایه ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار