اظهارنظرهای مطرح شده در برنامه "هفت" از سوی منتقدان برنامه حرف تازه ای نبوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست نقد و بررسی فیلم "برف روی کاج ها" با حضور "پیمان معادی" کارگردان، "جمال ساداتیان" تهیه کننده، "سحر عصرآزاد" منتقد سینما شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در این نشست "پیمان معادی" کارگردان فیلم که به دلیل حضور در فیلم ملبورن با تأخیر در این نشست حاضر شد در خصوص اکران فیلم خود گفت: با وجود اینکه می توانستیم شرایط بهتری برای اکران داشته باشیم اما اکران فیلم "برف روی کاج ها" بعد از دو سال اتفاق بزرگی است که باعث رضایت من شده است.
در ادامه در خصوص صحبت های مطرح شده در برنامه "هفت" عنوان کرد: اظهارنظرها حرف تازه ای نبود که برایم جالب باشد چرا که صحبت از جنجال ها و ناله از شرایط اکران فیلم در این نشست لزومی ندارد.
"معادی" با اشاره به نحوه ساخت فیلم عنوان کرد: ایده و فیلمنامه های بسیاری داشتم که "برف روی کاج ها" و "قرقی" از جمله این طرح ها بود. "قرقی" روایتگر قصه خیابانی با فضای سیاه تر بود که هم شکل با فیلم "تنگنای" "امیر نادری" نوشته شده بود، اما قصه "برف روی کاج ها" از روی واقعیت های جامعه و اتفاقات درون دادگاه ها که از زبان پدرم به عنوان وکیل دادگستری بیان می شد، شکل گرفت.
وی در خصوص پایان بندی فیلم و جزئیات آن اظهار داشت: بعد از یک سال دوندگی و رفتن و جلساتی که تاکنون پایم به آن باز نشده بود سرانجام با اعمال تغییراتی در پایان فیلم طبق دستورات ارشاد حذفیاتی روی فیلم صورت گرفت اما این حذفیات لطمه ای به فیلم من وارد نکرد و اگر ضعفی وجود دارد از سوی من است.
"معادی" در خصوص سیاه و سفید بودن فیلم اظهار داشت: سیاه و سفید بودن فیلم "برف روی کاج ها" علاوه بر زیباشناسی، ارتباطی با مضمون و حال و هوای فیلم نیز داشت و قصه فیلمم را با رنگ دیگری نمی توانستم ببینم.
"معادی" ضمن تشکر از عوامل عنوان کرد: برخلاف سایر کسانی که ادعا می کنند در صحنه فیلمبرداری تمرین مستمر و زحمات زیادی داشتند باید بگویم که عوامل فیلم و بازیگرانم با تلاش بسیار و تمرین های مکرر بازی می کردند. به طوری که "آناهیتا افشار" برای چند سکانس کوتاه به کلاس های پیانو رفت و من از این همه تلاش تشکر می کنم.
وی در پایان صحبت هایش در خصوص انتخاب "مهناز افشار" گفت: با اینکه بسیاری از اطرافیانم معتقد بودند انتخاب "مهناز افشار" به دلیل گیشه ای بودن کاراکترش ریسک بزرگی است اما من این انتخاب را کردم و در مقابل "مهناز افشار" نیز با انجام تمرین های بسیار و بازی لذت بخش خود پاسخ انتخاب مرا داد.
در ادامه "جمال ساداتیان" تهیه کننده فیلم از شرایط بد اکران فیلم خود گفت: در ابتدا دلیل ایجاد حوزه هنری کمک در جهت ارتقای سینما بود اما درحال حاضر شرایطی به وجود آورده است که امکان اکران را می گیرد، همانگونه که فیلم من بدون سینما آزادی و پردیس های شهرداری اکران شود.
وی به وضعیت بد فیلمسازی عنوان کرد: روند سینما به سمت دولتی شدن است اما با توجه به ساخت 80 یا 90 فیلم دولتی اجازه بدهند چند فیلم مستقل دغدغه های اجتماعی خود را مطرح کند.
"ساداتیان" اظهار داشت: دغدغه من سینمای سرگرمی نیست بلکه با توجه به ساخت فیلم هایی چون "به رنگ ارغوان"، "دایره زنگی"، "انتهای خیابان هشتم"، دغدغه فیلم اجتماعی را دارم که متأسفانه تاکنون هر یک از فیلم هایم به دلایلی شرایط مناسب اکران نداشتند.
در پایان "سحر عصرآزاد" منتقد سینما نیز در خصوص مضمون "برف روی کاج ها" عنوان کرد: برداشت من از این فیلم مضمون خیانت نیست بلکه پرداخت به موضوع خیانت است تا رویا را به نقطه ای برساند که بدون شوهر خود قادر به ادامه زندگی است.
وی ادامه داد: پرداخت قصه خوب و انتخاب بازیگرانی چون "حسین پاکدل" و همچنین انجام ریزه کاری های لازم بر کیفیت فیلم افزوده است.
گفتنی است، در این نشست طبق گفته تهیه کننده فیلم "مهناز افشار" به دلیل کسالت نتوانست حضور پیدا کند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار