مدیرعامل و سرمایه‌گذار فرودگاه بین المللی قم با بیان اینکه پروژه فرودگاه و شهر فرودگاهی قم به وسعت 12 هزار هکتار است، از ساخت 160 هزار متر مربع پارکینگ هواپیمایی در فرودگاه قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدعلی شفیعی   با بیان اینکه زیر ساخت‌های باند فرودگاه قم در حال حاضر پیشرفت 95 درصدی دارد افزود: باند فرودگاه قم با عرض بیش از 60 متر و طول 4 هزار و 600 متر جزو بزرگترین باندهای فرودگاهی در ایران به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: مشاورین این پروژه در حال نهایی کردن تصمیم خود برای آغاز آسفالت ریزی و یا بتن ریزی باند فرودگاه هستند که این کار به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی قم ابراز داشت: برای جداسازی باند فرودگاه از محوطه اصلی بیش از 30 کیلومتر دیوار کشی خواهیم داشت که تاکنون 18 کیلومتر از آن با استفاده از سنگ و آجر به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در راستای آماده سازی باند فرودگاه پنج میلیون متر مربع عملیات خاکبرداری انجام شده است، افزود: در برخی از مناطق باند، تا 7 متر عملیات خاکبرداری انجام شده و گروهی از متخصصان وزارت راه و شهرسازی هم در این محل مستقر هستند و آزمایشات مختلف از قبیل خاک و بتن را انجام و کنترل می کنند.

شفیعی عنوان کرد: پروژه فرودگاه و شهر فرودگاهی قم به وسعت 12 هزار هکتار است که تا کنون سه هزار هکتار از آن به تصویب رسیده است./س

برچسب ها: قم ، ساخت ، پارکینگ ، هواپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.