دشمن سعی دارد با انتساب برخی کاندیداها به نظام جمهوری اسلامی و گسسته نشان دادن برخی از نظام در نزد سطوحی از جامعه یک نگاه انتحاری به انتخابات دوره یازدهم را تزریق کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،رسانه‌های بیگانه و جریان ضدانقلاب از مدت‌ها پیش بشدت کوشش دارند با انتساب برخی کاندیداها به نظام جمهوری اسلامی و متقابلا گسسته نشان دادن جمع دیگری از کاندیداها از اصل جمهوری اسلامی بر مفهوم ذهنی «رقابت با نظام» شکل ساختاری- اجتماعی بدهند و وجود یک دوگانگی دروغین را میان مردم و نظام به تصویر بکشند.

1ـ در همین ابتدا باید گفت بر خلاف تبلیغات سازمان‌یافته صورت گرفته از سوی دشمنان نظام، جمهوری اسلامی یک کلیت ماهیتی و یکپارچه است که موجودیت آن در متن همراهی مردم مصداق سیاسی می‌یابد. طبیعی است رقابت کاندیداها صرفا در متن نظام جمهوری اسلامی معنا پیدا می‌کند.

 همه کاندیداهای احراز صلاحیت شده با وجود تفاوت‌های جدی سلیقه‌ای و حتی اصولی با یکدیگر، تا زمانی که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند عموما متعلق به نظام جمهوری اسلامی هستند.

واضح است استمرار حیات سیاسی مشروع گروه‌های سیاسی فقط در متن نظام جمهوری اسلامی اصالت دارد و تا زمانی که چنین اصالتی وجود داشته باشد کاندیداهای منسوب به آنان نیز متعلق به نظام جمهوری اسلامی هستند. اصرار رسانه‌های بیگانه بر چنین تفکیکی اساسا در چارچوب پیشبرد پروژه صهیونیستی «رقابت با نظام» قابل تحلیل است.

2- دشمن سعی دارد با توسل به اینگونه تقسیم‌بندی‌های خلاف واقع و کاذب فرصت‌سازی کرده و نمایه وجود یک شکاف دروغین اجتماعی – سیاسی غیرقابل ترمیم درون کشور را عینیت بخشد.

بزرگنمایی اختلافات سلیقه‌ای جریانات سیاسی معتقد به نظام رمز و راز حقیقی دست و پا زدن‌های رسانه‌ای دشمن است. در این میان «تشدید فضای رقابت احساسی» و مبدل کردن فضای گفتمان انتخاباتی کشور به یک فضای ذهنی پرتنش درگیرمحور و فضاسازی جهت‌دار انتخاباتی برای پیشبرد توطئه‌های از پیش طراحی شده دشمن در قالب آداب سیاسی مرسوم در ایران از اولویت‌های راهبردی آنهاست.

3- قطع یقین مبدل کردن رقابت سالم انتخاباتی به دعواهای ساختارشکن اجتماعی در ادامه سناریوی فتنه 88 است. شکی وجود ندارد که آمریکا و کشورهای اروپایی که داعیه پرچمداری دموکراسی را دارند با وقاحت تمام به خود اجازه می‌دهند با قائل شدن نقش قیم بودن برای ملت رشید ایران و مشروعیت‌بخشی بین‌المللی به اصل مداخله‌جویانه دخالت در امور ایران و مساله انتخابات، خصومت‌های ریشه‌دارشان را با مردم ایران تسویه کنند.

 ناگفته پیداست الزامات و عوامل ارتقایی برگزاری یک انتخابات باشکوه در خرداد 1392حکم می‌کند همگان ضمن رعایت اصول اسلامی از شکل‌گیری ناهنجاري‌هاي سياسي و ساختارشكني‌های صورت گرفته در فتنه 88 پیشگیری کرده و به ارتقای ظرفيت‌هاي ملی برای برگزاری یک انتخابات بی‌حاشیه کمک کنند. بازبینی علل اختصاصی فاصله‌گیری جمعی از خواص از الگوي مطلوب رفتار انتخاباتی در فتنه یادشده و حوادث پس از آن از سرمایه‌گذاری ویژه دشمن برای 2 قطبی‌سازی انتخابات حکایت دارد.

4- دوقطبی‌سازی انتخابات و مبدل کردن انتخابات مردمی پیش‌رو به یک موضوع صرف سیاسی تحت عنوان «رقابت مردم با نظام» از بزرگ‌ترین آرزوهای دشمنان انقلاب اسلامی است. سالیان متمادی است که تلاش برای ارائه تصویر باطل یادشده از انتخابات ایران رئوس اصلی سیاستگذاری‌های دشمنان را در صحنه مقابله با ملت ایران شکل می‌دهد.

5- بدیهی است دشمن در این چارچوب سعی دارد اولا در بادی امر از مشارکت جدی، پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات و شکل‌گیری یک حماسه ماندگار سیاسی در ایران اسلامی جلوگیری کند، ثانیا می‌کوشد با معرفی جمعی از کاندیداها به عنوان کاندیدای نظام، پیش‌دستی کرده و در صورت انتخاب شدن این افراد تبلیغ سوء کند که این افراد وابسته به نظام بودند و به‌طور اختصاصی از همان ابتدا معلوم بود انتخابات در ایران مهندسی شده است و جمهوری اسلامی این افراد را برخلاف خواست ملت به عنوان رئیس‌جمهور منتخب معرفی کرده است، ثالثا دشمن می‌خواهد با جامعیت‌بخشی به این دیدگاه غیرواقعی و در صورت عدم‌موفقیت این کاندیداها در جلب آرای افکار عمومی به تبلیغات دامنه‌داری دست بزند که مردم ایران به کاندیداهای نظام جواب رد دادند .

6- در خاتمه باید گفت ویژگی‌های سیاسی جامعه ایران، ظرفیت اجتماعی بسیار بالای اصل ولایت‌فقیه، ضریب نفوذ نسبتا پایین نخبگان در تعیین رای توده‌های مردمی، میزان بالای اقبال عمومی به گفتمان انقلاب اسلامی، الزامات کارکردی انتخابات در ایران و مهم‌تر از همه بایسته‌های شرایط «پس از فتنه» و وجود «مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی» در 2سال گذشته بر تفاوت‌های ساختاری انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری با انتخابات گذشته می‌افزاید.

لذا واضح است دشمن سعی دارد با انتساب برخی کاندیداها به نظام جمهوری اسلامی و گسسته نشان دادن برخی از نظام در نزد سطوحی از جامعه یک نگاه انتحاری به انتخابات دوره یازدهم را تزریق کند. روشن است دامن زدن به مفهوم رقابت مردم با نظام در انتخابات پیش‌رو توسط دشمنان یک سیاست کلیشه‌ای از پیش شکست خورده است و انتخابات در ایران همواره یک انتخابات کاملا آزاد مردم‌محور بوده و بی‌شک مردم صاحبان اصلی کشور و نظام هستند و حسن انتخاب آنها حافظ منافع ملی و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی بوده و این انتخاب، ارجح بر سلایق متنوع جریانات سیاسی است.سیروس محمودیان /وطن امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار