رییس شورای رقابت با بیان این‌که در جلسه عصر دیروز این شورا هیچ بحثی در رابطه با خودرو صورت نگرفته ،گفت: تا زمانی که بانک مرکزی نرخ تورم بخشی خودروهای باقیمانده را اعلام نکند شورا تصمیم جدیدی نخواهد گرفت.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حدود یک ماه پیش شورای رقابت ، تکلیف قیمت بیش از 80 درصد خودروهای موجود در بازار را مشخص کرد اما با توجه به این که خودروهای باقیمانده اکثرا CKD بودند و نیاز به محاسبات بیشتری داشتند ، تعیین تکلیف قیمت آنها را منوط به صرف زمان بیشتری دانسته که این امر تاکنون هنوز محقق نشده است.

بر همین اساس مقرر شده بود در جلسه دیروز این شورا ، بحث تعیین قیمت این خودروها با توجه به نرخ تورم 52 تا 60 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی مطرح و قیمت نهایی آنها مشخص شود که این امر انجام نگرفته است.

در همین ارتباط جمشید پژویان رییس شورای رقابت با بیان این‌که در جلسه عصر دیروز این شورا هیچ بحثی در رابطه با خودرو صورت نگرفته است گفت: تا زمانی که بانک مرکزی نرخ تورم بخشی خودروهای باقیمانده را اعلام نکند شورا تصمیم جدیدی نخواهد گرفت.

وی ، تصریح کرد: بانک مرکزی برای محاسبه نرخ تورم بخشی خودروهای باقیمانده به اطلاعات جدیدی احتیاج داشت که ما از خودروسازان خواستیم تا این اطلاعات را در اختیارشان بگذارند تا تکمیل شدن بررسی‌ها نرخ تورم بخشی زودتر اعلام شود.

پژویان زمان دقیق مشخص شدن قیمت خودروهای باقیمانده را منوط به پایان یافتن محاسبات بانک مرکزی دانست و اظهار کرد: تا محاسبات بانک به پایان نرسد قیمت‌های جدید مشخص نخواهد شد.

همچنین محمد‌علی مددی یکی از اعضای شورای رقابت در این خصوص اظهارداشت: نرخ تورمی که بانک مرکزی برای خودروها اعلام کرده، غیر واقعی است و به همین دلیل قرار شد در جلسه هفته آینده شورای رقابت، مکانیزم تعیین نرخ تورم خودروها از سوی بانک مرکزی برای اعضای شورا تشریح شود تا مشخص شود که نرخ تورم واقعی چقدر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، نرخ تورم بخشی همه خودروها مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا قیمت خودرو بر اساس نرخ‌های واقعی تعیین شود.

مددی با بیان اینکه نرخ تورم 52 تا 60 درصدی اعلام شده برای خودروهای تندر و مگان نیز غیر واقعی است، گفت: تا زمانی که نرخ تورم واقعی خودروها مشخص نشود، خودروسازان هر روز محصولاتشان را با یک قیمت متفاوت عرضه خواهند کرد و از فضای موجود سوء استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به عدم مطابقت قیمت خودروها با دستورالعمل شورای رقابت، گفت: مردم صبر کنند تا قیمت واقعی خودرو مشخص شود.

عضو شورای رقابت پیش‌بینی کرد با تعیین نرخ واقعی تورم، قیمت خودروها کاهش یابد که این میزان ممکن است بین 10 تا 20 درصد باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: بستنی ، قیمت ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار