رئیس مرکز لرزه نگاری باند پهن از کامل نشدن ساخت ایستگاه های لرزه نگاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران مستقر در محل، انوشیروان انصاری رئیس مرکز لرزه نگاری باند پهن گفت: ایستگاه لرزه نگاری ای که در سال 89 در استان هرمزگان و جاسک نصب شده بود هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

وی که در پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله در خصوص شناسایی زلزله گوهران، بشاگرد، ایرر سخن می گفت افزود: 80درصد از این ایستگاه لرزه نگاری تکمیل شده و برای بهره برداری از این ایستگاه با مشکل مالی مواجه ایم و هیچ گوش شنوایی در این مورد وجود ندارد که به بهره برداری این ایستگاه کمک کند.

وی افزود: دو پیش لرزه که در ایرر اتفاق افتاده بود باعث کاهش تلفات شد که این پیش لرزه ها به بزرگي  5/5 ریشتر بود.

رئیس مرکز لرزه نگاری باند پهن ادامه داد: در روستا ایرر گسیختگی سطحی اتفاق افتاده بود که باعث بالا آمدن یکی از کف های خانه شده بود و متاسفانه برخی از خانه ها با خشت و گل درست شده بود.

انصاری یادآور شد: در روستای بشاگرد که زیر 10 هزار نفر جمعیت داشت به ازای هر خانه یک کپر وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از زلزله به ساختمان هایی که تخریب نشده اند اطمینان نکنید و فریب این ساختمان ها را نخورید.

*بزرگترین زلزله در سال 56 اتفاق افتاد

مهدی زارع، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه زلزله اظهار داشت: بزرگترین زلزله ای که در ایران اتفاق افتاده بود به بزرگای 6/1 در استان خور کوی بندرعباس اتفاق افتاد.

وی افزود: این زلزله بزرگترین زلزله بود که در ایران اتفاق افتاده بود اما زلزله  روز 27 فروردین سال جاری که بزرگای 7/7  را در استان بشاگرد بود و پس از  یک ماه زلزله بوشهر اتفاق افتاد که خوشبختانه فقط یک کشته داشت.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه زلزله نقش پس لرزه 5/5 ریشتر را در کاهش تلافت زلزله مهم دانست./ع2
برچسب ها: لرزه ، ایستگاه ، باند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار