معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ آلودگی‌های شهری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  خلیل‌الله کاظمی با اشاره به وضعیت تولی‌گری محیط زیست شهری گفت: در گذشته محیط زیست شهری متولی خاصی در شهرداری نداشت اما با صدور ابلاغیه، این بخش به خدمات شهری شهرداری مشهد واگذار شد.

وی افزود: رویکرد جدید معاونت خدمات و محیط زیست شهری با این ابلاغیه، همکاری و مشارکت با سایر نهادها و متولیان این حوزه برای داشتن شهری سالم‌تر است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل محیط زیست استان خبرداد و در این خصوص گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مرکز سنجش مانیتورینگ آلودگی هوای مشهد به منظور نمایش آخرین وضعیت هوای شهر راه‌اندازی می‌شود.

کاظمی در خصوص نحوه فعالیت این مرکز تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت هوای شهر مشهد به صورت آنلاین برای اطلاع‌ شهروندان بر روی تابلوهایی که به همین منظور در سطح شهر نصب خواهد شد، نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی آنلاین وضعیت آلودگی هوای مشهد 15 تابلوی اطلاع‌رسانی در سطح شهر مشهد نصب می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در مرحله اول این طرح ابتدا وضعیت هوا نمایش داده می‌شود اما در مراحل بعدی در صورت همکاری دیگر نهادها، امکان نمایش وضعیت آلودگی صوتی، خاک، آب و ... نیز وجود دارد.

کاظمی در خصوص میزان پیشرفت احداث مرکز مانیتورینگ پایش آلودگی هوای مشهد گفت: این مرکز در ساختمانی واقع در بوستان کوهسنگی با متراژ 200 مترمربع در حال احداث است که با نصب تجهیزات آن تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی در کنار تابلوهای اطلاع‌رسانی، وضعیت هوای شهر مشهد از طریق رادیو و همچنین بیلبوردها اعلام خواهد شد.  /س

 

برچسب ها: وضعیت ، هوای ، شهر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.