خبرنگار زنداني جمهوري آذربايجان گفت که نگهبانان رژيم اسرائيل وي را در سفارتخانه اين رژيم در باکو شکنجه کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، "نجات علي اف" سردبير پايگاه خبري مستقل Azadxeber گفت، وي در مي ۲۰۱۲ ميلادي بازداشت و سپس به سفارت رژيم اسرائيل در باکو منتقل شد، جايي که نگهبانان اسرائيلي وي را مورد شکنجه قرار دادند.

بنابر اين گزارش، نجات علي اف به اتهام حمل سلاح و مواد مخدر در باکو بازداشت شد.

انار قاسملي، وکيل اين خبرنگار جمهوري آذربايجان گفت، علي اف مصائبي را که وي در سفارت رژيم اسرائيل در دوران محاکمه‌اش متحمل شده، بازگو کرده است . محاکمه‌اي که پشت درهاي بسته برگزار شد.

اين خبرنگار آذري همچنين تشريح کرد که چگونه وي قبل از انتقال به سفارت رژيم اسرائيل در يک پاسگاه پليس محلي به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است . به گفته علي اف يکي از کارکنان سفارت اسرائيل از وي پرسيده است که آيا وي اسامه بن لان است.

همکاران علي اف درباره اتهامات مطرح شده عليه علي اف اختلاف نظر دارند و مي‌گويند که اين اتهامات به دليل فعاليت‌هاي حرفه اي وي مطرح شده است. همکاران علي اف همچنين از انتشار گزارش‌هاي انتقادي پايگاه خبري Azadxeber درباره سياست‌هاي مذهبي دولت باکو به عنوان يکي از دلايل احتمالي نام مي‌برند.

قاسملي افزود که موکلش در زمان بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته تا با توسل به زور به حمل مواد مخدر اعتراف کند. به گفته قاسملي، پليس پيشتر نجات علي اف را به قراردادن مواد مخدر در آپارتمان مسکوني‌اش و همچنين طرح اتهامات «جدي تر» عليه وي تهديد کرده بود.

سفارت رژيم اسرائيل کمي بعد با صدور بيانيه‌اي اين اتهامات را رد کرده و مدعي شد که اين سفارت با موضوع بازداشت اين خبرنگار آذري هيچ ارتباطي ندارد.

دولت باکو که در سال ۱۹۹۲ ميلادي روابط و همکاري نزديکي را با رژيم تل آويو برقرار کرد، يکي از معدود کشورهاي مسلمان نشين است که با رژيم اسرائيل روابط دوجانبه، راهبردي و اقتصادي دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار