فرماندار و مدیر کل گمرکات شهرستان آستارا طی نشستی با تجار و بازرگانان فعال در حمل و نقل دریایی، مشکلات صادرات و واردات کالا از طریق بندر تازه تاسیس آستارا را بررسی کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "دکتر جهانگیر بخشی"، مدیر کل گمرکات آستارا در تشریح این نشست خاطرنشان کرد: نبود انبار کالا و از همه مهمتر حصار کشی استاندارد محوطه اسکله، مهمترین مشکل موجود است که صادر کنندگان و دیگر بازرگانان با آن مواجه هستند.

وی تعامل و همکاری همه سازمان‌ها و ادارات را سرآغاز توسعه همه جانبه اقتصادی منطقه دانست و ادامه داد: باید در میان سازمان‌های مربوطه و فعال در اسکله هماهنگی‌هایی صورت پذیرد تا اینکه ضمن تسریع در کارها، خدمات مطلوبی به فعالان در این عرصه ارائه گردد.

بخشی اضافه کرد: تامین سوخت کشتی‌ها اقدامی موثر است که باید چاره‌ای برای حل این مساله اندیشیده شود.

وی اختصاص و صدور کد شناسایی گمرک بندر آستارا را نقطه عطف فعالیت‌های دریایی در این خطه از کشور عنوان کرد و گفت: در صورت محصور بودن کامل محوطه 55 هکتاری اسکله چندمنظوره، نیروهای گمرک به طور کامل و تمام وقت در آن مستقر خواهند شد.

 دو گمرک زمینی و دریایی در شهرستان مرزی آستارا فعالیت دارد که گمرک زمینی آن قدمتی بیش از 200 سال دارد و گمرک دریایی آن که در دوران قاجاریه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، در دوران پهلوی از رونق می‌افتد و در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد افتتاح و رونق دوباره آن هستیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: آستارا ، بندر ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.