صدا و سيماي مركز البرز پيش از ظهر امروز (شنبه ) در مراسمي به طور رسمي افتتاح شد.

به گزارش باشگاه  خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ اين مركز با حضور مقامات استان، امام جمعه، معاون امور استان هاي صدا و سيما و جمعي از مديران اين رسانه بطور رسمي كار خود را آغاز كرد. 
 طهماسبي معاون امور مجلس  در مراسم افتتاح اين مركز مزيت و ظرفيت‌هاي قومي و فرهنگي را  براي رسانه‌هاي استاني يك فرصت دانست و گفت: فرهنگ ملي ما بسيار غني است و مي‌تواند به برنامه‌سازان ما براي توليد برنامه‌هاي متنوع و جذاب كمك كند. 
وي با اشاره به اينكه امروز دشمنان ما مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي قومي و ملي ما را هدف قرار داده‌اند افزود: تمام تلاش‌ ما اين است كه در مراكز صداوسيماي استانها به فرهنگ قومي و ظرفيت‌هاي عالي آن توجه خاصي داشته باشيم و از همه برنامه‌سازان و مديران مي‌خواهيم كه به ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي بومي و قومي اهميت دهند تا انسجام ملي ما در كشور ارتقاء يابد. 
معاون امور استانها همچنين بااشاره به پيام نوروزي مقام معظم رهبري درخصوص خلق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي در سال 92 به مقوله انتخابات رياست جمهوري پرداخت و اظهار داشت: رسانه ملي همه همپاي همه نهادها و ارگانهاي كشور براي تحقيق اين امر از ماهها در تلاش بوده است.
 وي در همين رابطه گفت: صداوسيما براي حضور پرشور و نشاط مردم در پاي صندوق‌هاي رأي دراستانها از اسفند‌ماه سال گذشته به توليد ويژه برنامه‌هاي انتخاباتي پرداخته است. 
 طهماسبي با بيان اينكه ستاد انتخابات صداوسيما با برنامه‌ريزي و پشتيباني مأموريت ويژه‌اي بر عهده مراكز صداوسيما محول نموده است گفت:در 33 مركز تلويزيوني و 32 مركز راديويي سراسر كشور توليد ويژه برنامه‌هاي انتخاباتي آغاز شد كه براين اساس سيماي مراكز استانها با 528 ساعت ويژه برنامه تلويزيوني در قالب 1056 برنامه و صداي مراكز استانها نيز با 112 ساعت ويژه برنامه راديويي درقالب 1024 برنامه، كار تبليغات يازدهمين انتخابات رياست جمهوري را پوشش مي‌دهند. 
وي همچنين گفت: خبر مراكز صداوسيما نيز با 825 بخش خبري در حوزه سيما و 800 بخش خبري در حوزه صدا به موضوع انتخابات مي‌پردازد. 
معاون اموراستانها در همين ارتباط اظهار داشت: صداو سيماي مراكز استانها همچنين با تعداد 100 قطعه موسيقي و كليپ تصويري و 81920 آنونس راديويي و نيز شبكه‌هاي استاني با 106260 زيرنويس براي انتخابات رياست جمهوري فعال شده‌اند. 
 طهماسبي بااشاره به اين موضوع كه چرخه رسانه‌اي آرام آرام در استان‌ البرز شكل گرفته است گفت: صداوسيماي استان البرز با توجه به فراواني قوميت و ظرفيت‌هاي بالاي فرهنگي مي‌تواند به‌عنوان يك رسانه معين در مراكز استانها به رسانه ملي كمك كند. 
وي خاطر نشان كرد: امروز فرصت بسيار خوبي در حوزه رسانه‌اي براي مردم فهيم استان البرز فراهم شده كند اميدواريم از اين موقعيت استفاده بهينه ببرند. 
  استاندار البرز نيز در اين مراسم با اشاره به نقش بي بديل صدا و سيما در فرهنگ سازي  گفت: شبكه‌هاي استاني مي‌توانند يك پل فرهنگي بسيار خوبي براي سازمان صداوسيما باشند. 
وي با بيان اينكه استان البرز از ظرفيت‌ها و موقعيت‌هاي بسيار بالاي در بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، فرهنگ، علم و آموزش، پژوهش و دين‌ برخوردار است اظهار داشت متاسفانه تاكنون ظرفيت‌هاي بي‌بديل هنرمندان البرز و كرج پنهان مانده است. 
استاندار البرز با تاكيد بر اينكه هنوزحق مطلب نقش صداوسيما در البرز اداء نشده است گفت: امروز نقش اصلي يك رسانه به نام صداوسيما بر برطرف نمودن چالش‌ها و دغدغه‌هاست كه خوشبختانه رسانه ملي در اين  امر موفق بوده است. 
 عربيان با اشاره به اين موضوع كه ايجاد تعامل بين فرهنگ‌ها، ارتقاء وضعيت آموزش و فرهنگ و همدلي بايد در دستور كار صداوسيماي مراكز استان‌ها قرار گيرد اظهار داشت: امروز وظيفه صداوسيماي مركز البرز شناساندن فرهنگ البرزنشينان در سطح دنياست كه اميدواريم با تلاش و كوشش رسانه ملي اين امر تحقق پيدا كند. 
استاندار البرز همچنين خاطب به كاركنان صداوسيماي البرز گفت: از پتانسيل و ظرفيت‌هاي موجود در استان البرز براي باروري فرهنگ اسلامي در اين استان استفاده كنيد. 
 عربيان در پايان سخنانش همچنين گفت: استانداري البرز و ديگر مسئولان ارشد استان در زمينه سخت‌‌افزاري از هيچگونه مساعدت دريغ نخواهند كرد و آمادگي همكاري با سازمان صداوسيما در همه زمينه‌ها براي توليد برنامه‌ها هستند.
مركز البرز سي و سومين مركز صدا و سيما در استان هاي كشور است. اين مركز از امروز به مدت ده ساعت براي مخاطبان استاني برنامه پخش مي كند . اين برنامه ها از ساعت 14 آغاز مي شود و تا ساعت 24 ادامه مي يابد. اين برنامه ها شامل گزارش هاي ورزشي ، فيلم هاي مستند و سينمايي ، برنامه هاي ويژه انتخابات، سير و سفر، اخبار و ويژه برنامه هاي شبانه است. مردم استان البرز مي توانند اين برنامه ها را از طريق گيرنده هاي ديجيتال دريافت كنند. امكانات فني براي ارائه برنامه هاي شبكه البرز از روي ماهواره فراهم است و اين برنامه ها از تابستان امسال روي ماهواره نيز قابل دريافت خواهد بود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار