دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخشی از مهارت های پیشرفته تکنولوژی با کمک آموزشهای فنی و حرفه ای منتقل و منجر به ورود افراد با کار آیی بالا در صنعت می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عباس مقدم لطفی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که در محل این ستاد برگزار شد گفت: در صنعت بیوتکنولوژی کشور بیش از 200 شرکت راه اندازی شده که در این خصوص کمبود نیروهای کاردان و تکنسین به منظور بهره برداری از امکانات به شدت مشاهده می شود.
وی افزود: با توجه به این امر ارایه آموزشها مهارتی و تربیت افراد کاردان با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضروری است.
لطفی در ادامه به فعالیت های این ستاد اشاره و تصریح کرد: ستاد توسعه زیست فناوری وظیفه ترویج، انتشار و حمایت و همگرا شدن فعالیت ها و جلوگیری از حذف نیروها را بر عهده دارد که در مورد اخیر افزایش مهارت افراد می تواند بسیار تأثیر گزار باشد.
وی در ادامه از بیوتکنولوژی به عنوان یک صنعت بسیار کارا در تمامی بخشها و ثروت آفرین یاد کرد  که می تواند باکمک فنی و حرفه ای و هماهنگی ستاد دوره های مهارتی آن در جامعه ترویج و منشاء برکات و منافع بسیار مطلوبی در صنعت زیست فناوری می شود.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: زیست فناوری و بیو تکنولوژی در حیطه ی فعالیت بسیار گسترده ای دارد و می تواند منشاء تحولات فراوانی از جمله در بخش های کشاورزی، محیط زیست، تولید دارو به ویژه در امراض ژنتیکی، پزشکی انسان و امر و آبزیان و امنیت غذایی و...شود.
وی با تأکید بر در آمد زا بودن این صنعت افزود: در سال 2013 ، سیصد میلیارد دلار در بازار جهانی سهم صنعت زیست فناوری بوده که ما باید قادر باشیم سه درصد این بازار جهانی را دراختیار بگیریم که دستیابی به این هدف با توجه به آمادگی زیر ساخت های موجود در کشور با تربیت افراد متخصص به ویژه در عرصه های عملی و مهارتی امکان پذیر است.
وی در ادامه به تعهدات این ستاد درراستای تفاهم نامه مذکور اشاره و اظهار داشت: حمایت از تدوین استانداردهای شغلی و آموزشی مرتبط، تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تجهیز کارگاه های آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، شناسایی و معرفی مدرسان متخصص و با تجربه داخل یا خارج کشور مرتبط برای ارایه آموزشهای تخصصی به مربیان سازمان و شناسایی ، معرفی فرصت ها و ظرفیت های آموزشی در سطوح ملی و بین المللی برای استفاده مربیان و کارشناسان سازمان در حوزه مرتبط و انجام حمایت های لازم در این خصوص از جمله تعهدات ستاد در این زمینه است. /ل
برچسب ها: فناوری ، همگرا ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار